Nekromanti Äventyrstips?

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Vi har ju tragglat skräck och fantasy i det oändliga... Enemy within, masks of nyarlathothep, svavelvinter, pendragon... massor med klassiska äventyr och kampanjer.

Men, vilka är de fetaste äventyren/kampanjerna när det kommer till cyberpunk, SF, deckare och historia?

Minst 3 ords motivering krävs!
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
SF: Burning Empires. Arton spelmöten av emergent epik. Eller Traveller / Stars Without Number: gör en random sektor och lev för alltid.
Historia: Pendragon som du redan nämnt
Cyberpunk: Jag skulle ju gå till Polychrome för jag gillar ju inte 'adventure paths' såsom Enemy Within. Den välkändaste kampanjen i den stil du verkar fiska efter är väl Dunkelzahn-sagan i Shadowrun
Deckare: Sherlock Holmes Consulting Detective
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,465
Hand of Corruption till Black Crusade är fucking amazing. Man är fruktansvärda rymdkättare som vinner en skattkarta i rymdpoker från en gammal rymd skurk general. Det leder en på en magisk resa genom rymden där ens mål är att dra in en planet i rymdhelvetet. Påvägen får man chansen att tävla i Iron Chef fast med kannibalism och ond magi, ducka inquisatorer som jagar en och försöka få en fängelseplanet att koka över i uppror. Twisten precis på slutet är också lika kul som den är elak.

 
Top