Nekromanti Är Unravel det vackraste spelet någonsin?

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,001
Location
Umeå
Otrolig grafik, engagerande "story" och fantastisk musik. Unravel är verkligen en fröjd för sinnena.

Visst är spelet kanske lite kort, inte så svårt (anpassat för barn) och kontrollen skulle kunnat filats lite mer på, dessutom är platform/fysikpyssel inte riktigt min genre, så jag skulle kanske inte säga att det är det bästa spelet. Men det vakraste någonsin! Håller ni med?
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,192
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag tilltalas spontant mycket mer av stilen på Ori and the Blind Forest, med dess Mononoke Hime-artade soundscape och bildspråk.

Andra spel jag tycker är väldigt vackra är Life is Strange med dess immersiva värld och fantastiska ansikten, Prince of Persia: Sands of Time med dess ödsliga och skugghöljda ökenpalats, Final Fantasy X med dess polynesiska estetik och underbara vatten, och Final Fantasy XII med dess gigantiska och trollbindande världsbygge, men det som genom tiderna gjort störst intryck på mig måste vara Secret of Mana, med musik och stämning som fortfarande inte efter 23 år sett sin like.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,120
Jag diggade ju Fez stenhårt bitvis, i stil och musik, får jag säga. Mestadels trevligt pusslande och plattformande med. Ruskigt fin musik till vissa banor, mkt nice retrofeel. Sen blev förvisso en del av bonuspusslen lite väl sega.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Måste lägga mig i lite bara och slå ett slag för Shadow of thé colossos. Det är få spel jag spelat där jag bara farit runt nån timme och bara tittat på saker.
 

Kraetyz

Warrior
Joined
13 Feb 2014
Messages
352
Godkända svar är:
Unravel
Journey
The Witness
The Vanishing of Ethan Carter
 
Top