Nekromanti Yeah, Jesus visar hur illa det kan gå.

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
"[D&D is] supposed to be a board game, but kids play it for life and death on the street."

Haha, big pimpin'! Det där citatet ska jag sno till blaxplotationspelet jag och Kalcidis klurar på.


Fast generellt är den där sidan jävligt obehaglig... "Did you notice that this child became "obsessed" with the sudden need to kill? That doesn't describe a normal (or even abnormal) 14-year-old. That describes a boy who is possessed by demons."

Ohälsosamt sätt att tänka på.
 

Lambendil_UBBT

Warrior
Joined
31 Jan 2002
Messages
258
Location
Bodafors, Jönköpings Län
Irritation... (Lite OT)

...är det enda jag känner. Varför ska folk hela tiden hålla på och smutskasta varandra? Kristna hackar på rollspelare, rollspelare hackar tillbaka, muslimer hackar på kristna, kristna hackar tillbaka. Makes me crazy... :gremmad:

Personligen är jag själv kristen, men jag har spelat rollspel i över sju år nu och dessutom lajvat ett par gånger. Har aldrig stött på liknande fenomen som serien beskriver (även om jag fattar att den är ett skämt).

Tycker folk överdriver. Nåja, detta var lite OT, ni får ursäkta. :gremsmile:
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Paradigm (Lite mer OT)

är det enda jag känner. Varför ska folk hela tiden hålla på och smutskasta varandra? Kristna hackar på rollspelare, rollspelare hackar tillbaka, muslimer hackar på kristna, kristna hackar tillbaka. Makes me crazy...


Det här är mina fem cent:

Var och en av oss har sin egna uppfattning om hur världen är upprättad. Många delar av den uppfattningen är uppbyggd på tro. Vi tror att det finns en gud, vi tror att det inte finns en gud etc. Detta kallas paradigm (jag har skrivit om det i det här inlägget)

När det kommer något som uppenbarligen ifrågasätter det paradigm man är i, reagerar de flesta med stor skepsis, till och med aggressivitet. Varför gör man det? Tja, jag vet inte riktigt. Men jag antar att det beror på att hotet mot ens egen världsbild blir så stor att konsekvensen av påståendet, om det skulle vara sant, skulle tvinga en att tänka om totalt från grunden. Då är det säkrare att bara skratta bort det, döma någon för kätteri, kalla någon för religiös fanatiker etc.

Alltså, ett lätt sätt att ransaka sig själv och sitt eget paradigm är att vara uppmärksam på vilka saker man blir irriterad eller upprörd över.

För övrigt tycker jag inte att det har varit så dålig eller hackig stämning på tråden.

//erik. teet har kallnat.
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: Irritation... (Lite OT)

"fenomen som serien beskriver (även om jag fattar att den är ett skämt)"

Öh... den är inte ett skämt... Den är rolig för oss, men författaren var helt seriös.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Irritation... (Lite OT)

You got it all wrong, my friend. Den här kristna personen hackar på rollspelare (och judar, och homosexuella, och araber, och oliktänkande), och vi hackar tillbaka på HONOM. Jag har inte sett något religionsfientligt alls i tråden och vi har hållt god ton mot varandra trots den kontroversiella frågan.

Kristna har jag verkligen inget emot, men när det går till såna här extremer önskar jag att han kunde varit tyst. Eller nä förresten, det gav ju oss ett gott skratt.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,893
Location
Stockholm
Det läskiga med den här sidan …

… är att den (till skillnad från t.ex. Svensk-finska församlingen i Sundsvall) inte är ett skämt. Allt som du hittar på den webbplatsen är skrivet på fullaste allvar.

Det är läskigt, och en anledning så god som någon att hacka på den som ligger bakom.
 
Top