Nekromanti WoT äventyrsmakande

stormumriken

Veteran
Joined
7 Nov 2001
Messages
73
Location
Jönköping
Jag vill få reda på om det finns något intresse att bilda en grupp för skapande av äventyr till WoT (Wheel of Time RPG) och sen lägga upp dessa äventyr på Internet. Tanken är att äventyren ska vara på engelska så att även folk från övriga världen skall kunna använda sig av dom, och att dom ska vara av så bra kvalitét att folk ser fram emot kommande äventyr av gruppen. Det kommer inte att komma några pengar eller nåt ur dessa produktioner, utan allt sker på ideell basis (tyvärr).

Själv ser jag mej som idémakare och skribent, men det behövs givetvis mer folk, bland annat tecknare, fler skribenter, en utformare av gränssnitt osv. Det är bra om du kan formulera dig bra på engelska och det är ett stort plus om du är insatt i Robert Jordans värld.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Låter mycket intressant. Det kanske rentav går att utveckla ideén ytterligare. Föreställ dig en hemsida om WoT som även innehåller nya feats, prestige klasser och vävar. Du kan skriva upp mig!
 

Lan

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
113
Location
Ängelholm
/images/icons/grin.gif/images/icons/grin.gif/images/icons/grin.gif/images/icons/grin.gif *fniss* *fniss* *fniss*.

Vi kan ju skicka in på svenska så kan de översätta kanske...
 

stormumriken

Veteran
Joined
7 Nov 2001
Messages
73
Location
Jönköping
Nja... det finns redan några har jag sett, men visst kan man skapa nya skills och feats om det skulle vara så att det behövdes för äventyren, och då alltså lansera dom i nåt appendix i äventyren.
 

stormumriken

Veteran
Joined
7 Nov 2001
Messages
73
Location
Jönköping
Helst på några få rollspelssajter bara, då helst såna som har många besökare och gärna såna som man kan få info om hur många gånger filerna laddas ner. Förslag på såna sajter tas gärna emot. (Har givetvis redan tänkt på Rollspel.nu... *ler*)
 

stormumriken

Veteran
Joined
7 Nov 2001
Messages
73
Location
Jönköping
Nä, eftersom själva lanseringen av projekten ligger lite längre fram i tiden så är det nåt jag tänkte man kunde börja fundera på lite senare.
 
Top