Nekromanti Womens World War

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Kom ju på det,

Skrev en bok för 10 år sen som gavs ut på www.serum.nu. Kvinnorna startar världskirg mot männen. Den utspelar sig i nutid och har fått blandad kritik. Förläggarens fru tyckte att jag verkade ha stora komplex mot kvinnor. :gremlaugh: Kolla in den fall ni vill på www.serum.nu.

Klicka på den högra bilden och sen på romaner+fakta och sen på niklas gerholm. Om ni vill...
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Jag skulle kunna lägga upp den om någon adiministratör tar kontakt med mig niklas.gerholm@spray.se. Kan även mejla zip filer om nån vill. Blir ju vara glad om nån läser den.

Är på gång med andra böcker nu. och ett filmmanus som fan inte gjorts i Sverige men först måste jag ju bli klar med Starchallenge... rollspelet asså... *suck* Det tar ju sån tiiiiid!

tack för era snälla ord.
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Är boken på något vis relaterad till en rollspelsmiljö? Har den någon anknytning till hobbyn över huvud taget? Jag vet inte riktigt hur vi skulle kunna hjälpa dig, mer än att du kan skriva en artikel om boken och skicka in den (artikeln alltså).
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Den har inget med rollspel att göra men jag tänkte att den kanske kunde ge idéer till nån och det är väl det det här forumet är till för. :gremlaugh: "För alla er som vill diskutera kultur, såsom litteratur och film, som kan användas som inspiration till rollspel". Dessutom kan det väl vara smaskigt med en bok som är "larger than life" precis som rollspel. Tänkte jag...
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Visst, forumet är till för alla möjliga kulturyttringar, men om vi lägger upp boken på sidan, www.rollspel.nu , så borde den ju ha rollspelsanknytan.
Klart det är bra med böcker. :gremlaugh:
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Precis som Arvidos säger, skall den upp här så bör den ha mer anknytning till rollspel än vad den verkar ha. Det här forumet har kommit till på grund av stora påtryckningar från användarna, tidigare var det endast forum som hade specifik eller allmän anknytning till rollspel som fanns här.

Så det enda jag kan komma på är att du själv eller någon annan skriver en artikel om boken, eller dess tillkomst etc och sedan skickar in den så kan vi lägga upp en sådan artikel. Men boken finns tillgänglig från den där hemsidan du har nämnt och du kan dessutom skicka den till intresserade, mer kan vi nog inte göra.
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
OK!

Attt den iten gick att tanke ner fäe visste jag itne. Den som vill ha den kan mejla till mig på niklas.gerholm@spray.se och vill ni lägga upp en artikel (eller en teaser) så undrar jag vart jag ska skicka den? Det här var inte min tanke från början men jag tyckte det var kul och blev glad för respons. Men om det är OK för er kan vi göra som ni föreslagit istället.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,587
Precis som Arvidos säger, skall den upp här så bör den ha mer anknytning till rollspel än vad den verkar ha. Det här forumet har kommit till på grund av stora påtryckningar från användarna, tidigare var det endast forum som hade specifik eller allmän anknytning till rollspel som fanns här.
Ofta läser man en bok/ser en film och tänker "Wow, den hade ju varit som gjord för att rollspela i!!!" men det finns ingen produkt som har uppmärksammat detta (inte ens GURPS?!?!?!). Är det OK att ta upp en diskussion om filmen/boken ur rollspelsperspektiv då, även om man själv inte har ork att göra något brukbart för andra?
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Är det OK att ta upp en diskussion om filmen/boken ur rollspelsperspektiv då, även om man själv inte har ork att göra något brukbart för andra?

Självklart. Det enda problem som jag ser med ursprungsfrågan är att vi inte har möjlighet att publicera en roman på 1400 sidor som inte är väldigt anknuten till hobbyn. Att diskutera rollpelsdrag i romaner är helt okej att göra och har redan gjorts massor av gånger.
 
Top