Nekromanti Werewolf vs. Hunter

Stolpmeister

Warrior
Joined
12 Oct 2000
Messages
321
Location
Stockholm, Sverige
Re: Mycket problem...

"Förmodligen skulle varulvar och vampyrer i stort sett kunna lämna varandra ifred om inte varulvarna var så fanatiska."

Jo, och om vampyrerna inte var odöda saker som bryter mot varenda naturlag och allt varulvarna håller heligt. Då skulle det nog funka fin-fint.
 

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Posetivt...

Jo, och om vampyrerna inte var odöda saker som bryter mot varenda naturlag och allt varulvarna håller heligt. Då skulle det nog funka fin-fint.

Jovisst skulle det nog funka fin fint /images/icons/smile.gif. Men har vampyrer och varulvar någonsin sammanbertat. Jag har för mig att dom har gjort med varulvarna slog ihjäl vampyrerna direkt efter det eller nått sånt...

Nightfang som inte skulle vilja träffa en varulv en mörk natt...

I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 

Stolpmeister

Warrior
Joined
12 Oct 2000
Messages
321
Location
Stockholm, Sverige
Re: Posetivt...

"Men har vampyrer och varulvar någonsin sammanbertat."

Rent teoretiskt sett skulle de ju kunna sammarbeta mot en gemensam fiende, precis som alla andra, men jag har svårt att tro att en sådan allians skulle vara särskilt länge. Den där gamla goda Garou-fanatismen skulle sparka in tillslut när de vaknar upp och känner lukten av sina sängkamraters döda kött. Men visst skulle en sådan allians kunna bli en sjujäkla show (läs: bra äventyr) medan den varade - ingen tvekan om den saken.
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
Re: Men det funkar inte alltid...

Ja, vi saknar alla lilla söta Rebecka. Endast 7 år vid skapandet, de blonda lockarna, det snälla leendet. Snyft... Hon fick aldrig rosen...



Migraineboy - huvudvärken personifierad
 

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Vilken jävla syn...

Vad häftigt det skulle vara igäntligen, det skulle se måttligt häftigt ut. Det kunde nog vara ett häftigt äventyr ja.

Men lite sunkigt för vampyrerna sen när dom är klara med skiten... bye bye vampisar...

NIghtfang som tror han skulle vilja testa de...

I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 

Silverblade

Veteran
Joined
26 Apr 2001
Messages
89
Location
Motala
Re: Samarbete mellan werewolfes och vampires

Detta skulle bli väldigt grymt i Hunter om spelarna får både vampires och werewolfes mot sig. Dessa två "monster" samarbetar tillsammans mot RP (ojoj vad de kan känna sig rädda, så länge de lever, fast det blir förmodligen lite för svårt att kunna överleva en attack från dessa 2 varelser).

Dock så behöver det ju inte vara ett fysiskt samarbete där de gör allt för att döda RP. Det kan ju vara fråga om andra intresseområden. Ofta så störs de odöda just av Hunters. Då borde det ligga i vampires och werewolfes intressen att "jagarna" inte gör för mycket väsen av sig.




Fast ship? You've never heard of the Millennium Falcon?
[Han Solo] -Silverblade-
 
G

Guest

Guest
Re: Kort introduktion...

"jag anser inte att varulvar är speciellt läskiga"

Ja vad seger man åt sånt ? *suck* *skak på huvudet*

Så du menar alltså att om en tre meter hög varg-mäniska skulle hoppa fram ur en buske när du var på väg till ficket för att dricka kaffe, inte skulle skräma dig, så ljuger du eller så är du bara dum !

Doedinan ser Girov och han har aldrig varit nöjd :(
 
G

Guest

Guest
Re: plockar up tråden OT

Litte som vår spelar grup:

Vi strider alltid sins i melan om vem som är alfa hanne, även fast svaret är ganska enkelt då jag har bäst nacke!

Och när vi spelar så brukar det sluta med att jag duperar Girovs figur och får honom brend eller av med en massa krafter.

Så är det gamal är äldst, he he !

Doedinan titar fortfarande på girov och skratar åt det hon ser :) ......
 

Stolpmeister

Warrior
Joined
12 Oct 2000
Messages
321
Location
Stockholm, Sverige
Re: plockar up tråden OT

Eh... själv anser jag att vår spelgrupps öden och äventyr är inte bara OT, utan ganska privat. Vad de har att göra med Hunters förhållande till varulvar har jag rätt svårt att se.

"Vi strider alltid sins i melan om vem som är alfa hanne, även fast svaret är ganska enkelt då jag har bäst nacke!"

Nej, du strider alltid om vem som ska bli Alpha-hanne. För oss andra är det rätt likgiltigt så länge som du inte beordrar runt oss.

"Och när vi spelar så brukar det sluta med att jag duperar Girovs figur och får honom brend eller av med en massa krafter."

Så vitt jag vet har du bara bränt hans rollperson en gång... men du har säkert ett gäng exempel - skicka dem privat den här gången, ok?
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Jag håller med. [ruskigt OT]

Försöker du få tråden låst eller? /images/icons/laugh.gif

[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Re: Samarbete mellan werewolfes och vampires

Jag har svårt att tänka mig en situation där både varulvar och vampyrer samarbetar mot jägare. Iallafall Camarilla och "snälla" varulvar. Ett First Team med några fomori, Sabbat och Black Spirals däremot...

[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 

Stolpmeister

Warrior
Joined
12 Oct 2000
Messages
321
Location
Stockholm, Sverige
Re: Samarbete mellan werewolfes och vampires

"Jag har svårt att tänka mig en situation där både varulvar och vampyrer samarbetar mot jägare. Iallafall Camarilla och "snälla" varulvar."

Tjurskit. Det finns inga snälla vampyrer, och inga elaka heller. Och jag tycker Silverblade har helt rätt när han säger att allt som krävs är att jägarna presenterar ett så stort hot mot både varulvarna och vampyrerna att de båda grupperna inte klarar sig på egen hand. Det låter kanske inte så troligt, men det är säkert möjligt. Tycker du att det skulle vara märkligt om ett koterie vampyrer och en flock varulvar allierade sig mot ett Black Spiral Dancer-näste backade av Pentex? Andra aktörer, samma princip.
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Visst...

"Det finns inga snälla vampyrer, och inga elaka heller."

Det har jag inte sagt heller (däremot har jag sagt en hel del om komma innan "och").

"...ett så stort hot mot både varulvarna och vampyrerna att de båda grupperna inte klarar sig på egen hand."

Eh, jag har ju alltid utgått ifrån att just vampyrerna var jägarnas sanna fiende, deras Wyrm, if you will. Om de däremot är ute efter allt övernaturligt (som teknokraterna) sätts ju saken i en helt annan dager.

Å andra sidan, varför skulle jägarna vara så dumma att de försöker attackera/utplåna både vampyrerna och varulvarna samtidigt? Möjligtvis om de är lite vilsna och inte vet vad de är kapabla till, men de skulle ju isåfall dö rätt fort, eller?

"Tycker du att det skulle vara märkligt om ett koterie vampyrer och en flock varulvar allierade sig mot ett Black Spiral Dancer-näste backade av Pentex?"

Ja, men jag håller också med dig i ditt tidigare resonemang att det är möjligt. Allt är möjligt när man spelar rollspel, visst är det vackert? =)



WH0´5 J00 D4DDY?
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Newbie... =) [jätte-jätte-OT]

Har du inte sett den låsta tråden (en eller två sidor bakåt)? Så blir det när allt spårar ur...(var det jag som skrev det där?/images/icons/crazy.gif)

[Förresten, Doedinan, har du slipat mitt svärd? /images/icons/tongue.gif]

WH0´5 J00 D4DDY?
 
G

Guest

Guest
Re: Newbie... =) [jätte-jätte-OT]

Jag försöker inte få några trådar låsta, om du gör det så är det up till dig och har väldigt lite med mig att göra.
Newbi var väl att ta i, eller ?
Newbi i dessa saman hang skulle väl kunna vara någon som inte har spelet så mycket och aldrig gjort en fulständig kampanj eller varit SL för ett seriöst äventyr ???

Jag känner än sån och jag tror du gör det också ... :)

"Var och en får vad den behöver, detta kallas för demokrati"
Cornelis Wrejswik
 
Top