Nekromanti Virus i paradiset

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Av en ren slump flippade jag förbi slutsekunderna av "Virus i paradiset", en fransk-svensk samproduktion. Det verkade vara något tråkigt skit om virus och sura, medelålders fransmän. Plötsligt börjar en sammanfattning av nästa avsnitt rulla. Fransmännen börjar gasta om en pojke, till hälften älva, som ligger infrusen i en glaciär!? Vad är det här för skum serie egentligen?
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Va!!! Jag slötittade på första avsnittet, en halvtrist historia (utan älvor) Men nu blir jag ju tvungen att se nästa :gremmad:
 

Jade

Warrior
Joined
20 Nov 2001
Messages
254
Location
Rockmetropolen Hultsfred
nja.. så skum var den faktiskt inte...

storyn i ett kort nötskal;
en hönsuppfödare dör i frankrike i något dödligt flunsa-virus. visar sig vara något som heter dakar-viruset.. som är väldigt smittsamt. en butter dakar-expert kallas in och cirkusen är igång. folk sätss i karantän osv.
men en svensk drabbas också av viruset och därmed smittas även folk i sverige. så möts den själviske bergtning (eller dyl) och den buttre fransmannen...

älvorna kom inte in i bilden förräns man spårade dakar-epidemin till island.. där fanns tydligen kroppen efter en ung pojke begravd i en glaciär. för han sades vara barnet till en älva. och där var i stort sett alla älvakopplingar slut.

det var ingen bra sere... de svenska skådisarna var pinsamt dåliga. :gremmad: skämmes!

men en sak slog mig... tror islänningarna verkligen så hårt på älvor? eller har ajg missat nåt?
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
men en sak slog mig... tror islänningarna verkligen så hårt på älvor? eller har ajg missat nåt?
Jag vet inte själv, men en föredetta skolkamrat, berättade att när de skulle bygga en ny motorväg utanför Reykjavik (eller hur det nu stavas) så var vägen planerad genom en kulle där det påstods bo älvor. Man valde att strunta i varningen och när man skulle börja borra hål för sprägningarna så dog bara maskinerna utan någon anledning... då beslutade man att bygga runt kullen då arbetarna inte ville störa älvorna.

/Seinet Wintermute - Sitter och lyssnar på Samantha Fox
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Elaka älvor[OT]

"Jag vet inte själv, men en föredetta skolkamrat, berättade att när de skulle bygga en ny motorväg utanför Reykjavik (eller hur det nu stavas) så var vägen planerad genom en kulle där det påstods bo älvor. Man valde att strunta i varningen och när man skulle börja borra hål för sprägningarna så dog bara maskinerna utan någon anledning... då beslutade man att bygga runt kullen då arbetarna inte ville störa älvorna."

I så fall så måste vi ha några riktigt sura och mäktiga älvor i Hallandsåsen. Kanske en lämplig ursäkt för Banverket? :gremwink:
 

Jade

Warrior
Joined
20 Nov 2001
Messages
254
Location
Rockmetropolen Hultsfred
ah! :gremshocked: de drog upp en liknande händelse i serien... den "isländska" damen berättade om när det skulle byggas ny väg till flygplatsen... och det låg ens tor sten mitt i vägen.. man kallade in ett medium som fick fråga älvorna om lov. minsann! men de fick lov... så allt var frid å fröjd....
 

Härolden

Warrior
Joined
8 May 2003
Messages
237
Location
Göteborg
Re: Nej, nej...

Najeh, det är varken älvor eller spaghettiätande monster från yttre rymden som bor i Hallandsåsen, utan TROLL!

(minns inte namnet på scenariot, men jag spelledde det på GothCon för ett par år sen. Skoj skoj)
 
Top