Nekromanti Updatering

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
hejsan snow!

jag läste om ratio (för ett tag sedan) och ditt regelsystem verkar ganska behändigt..

"Ratio är generella grundregler för rollspel. Reglerna är enkla och flexibla. Ratio är ett ganska konventionellt system med grundegenskaper och färdigheter. Grundtanken är det enkla handlingsslaget som kan slås mot både grundegenskaper och färdigheter.
Syftet med Ratio är dels att ersätta systemen i alla rollspel jag själv spelar. Dels att kunna skriva nya rollspel utan att behöva sno någon annans regler.
"

det står inte uttryckligen att andra får ta ratio's regelsystem.. får man eller får man inte kopiera ratio till sitt egna rollspel?
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
jag läste om ratio (för ett tag sedan) och ditt regelsystem verkar ganska behändigt..

Tackar! jag slickar i mig.

Alla får använd Ratio till vad som helst... Jag har tänkt mig att det blir beerware (eller möjligtvis noodleware) någon gång när det finns mer material.

så varsågod och använd...
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
då får jag väll ta och köpa ett par nudlar till dig.. :)

om du undrar så heter rollspelet metropolis, och jag har inte skrivit så mycket på det sen jag upptäckte att det var väldigt svårt att hitta på regelsystem..

home.swipnet.se/smaffy/ <--- hitta metropolis där
 
Top