Nekromanti Träffområden i strid -Logiskt?

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Seminarium (ot)

Det kan i det närmaste jämföras med i idrottslig massrörelse vilket sällan är bra för äktheten, se vad som händer med den europeiska värjfäktningen.

Jag tror dig, men jag har ingen aning vad som hände med den europeiska värjfäktningen... Jag har prövat ytterst litet värja... I.o.f.s. fanns det högar av konstiga begränsningar (smal bana, använd bara ena handen o.s.v.) när jag provande :)

Vi använder 1600N fäktmasker, armbåge och knäskydd samt vadderade handskar. Resten av kroppen tål nämligen en hel del stryk. Visst gör det ont och ger blåmärken, men som en god vän till mig brukar använda som personligt mantra ?Smärta och skada är inte samma sak?

"I register damage, this data is referred to as Pain" :)

Någon slags vadderad jacka kan vara bra för att skydda inre organ m.m. Lätt bepansring har i.o.f.s. den fördelen att man blir motiverad att försvara sig :gremwink:
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Seminarium (ot)

Vilket resulterar i att apparaturen registrerar en träff. Detta är fult acceptabelt i sportfäktning men skulle inte ens repa kläderna på en riktig kombattant.

Brrr... Jag har svårt att greppa den sorts tänkande som ger upphov till sådana avarter :/

Då svärdet dämpar den värsta smällen.

Ah, jag var fortfarande inne på ren ek. Fattar nu :gremsmile:
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,350
Location
Helsingborg
Re: Ringrynja och gamberson är att föredra...

Självklart skulle man hellre vilja ha ringbrynja och gambeson(inte bara för att det är realistiskt, men också för att ringbrynja/gambson kombination absorberar riktigt bra mot allt förutom mycket kraftiga stötar). Men dugliga ringbrynjor och gambesons är inte riktigt vanliga i dag.
 
Top