Nekromanti Tips: videoförsäljning i Stockholm

Saxifrage

Hero
Joined
7 May 2003
Messages
1,561
Location
Stockholm
Hej allihop;

Häromdagen strosade jag nerför Kungsgatan i Stockholm, och snubblade över en namnlös butik (egentligen mest en lagerlokal) där det såldes en större mängd billiga VHS/DVD-filmer och CD-skivor. Bland titlarna hittade jag en del finstämda kvalitetsfilmer, bland annat "Chopper Chicks in Zombietown" och den smått legendariska "Surf Nazis Must Die", bägge för en femtilapp styck. Dessutom införskaffade jag en filmatisering av Dune (finns det fler?), för ett lägre pris än en Big Mac.

Om någon skulle röra sig i hufvudstaden kan det kanske vara värt att spana in och komplettera videohyllan. Butiken/loppisen/etc är belägen på Kungsgatan, rätt nära korsningen med Vasagatan och på "Hötorgssidan".
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Jag är alltid ledsen...på sätt och vis.

Inte för att jag längtar efter att bo i Sthlm...men jag saknar alla trevliga affärer. Därför bor jag i Västerås, en stor och tråkig stad i närheten av Sthlm. Då kan jag åtminstone åka dit, knappt en timmes restid, och shoppa loss lite (mycket) när jag har råd (aldrig).

/Skuggvarg - en hopplös stackare
 
Joined
8 Sep 2002
Messages
172
Location
Halmstad
Dessutom införskaffade jag en filmatisering av Dune (finns det fler?), för ett lägre pris än en Big Mac.
Det finns en film, av David Lynch har jag för mig, och en tv-serie som gjordes av Sci-Fi channel tror jag.

Har förresten precis läst ut första boken i serien Preludes to Dune, skriven av Brian Herbert, Frank Herberts son. Jag vet att jag har sett dem få dålig kritik på ett par ställen, men som stor Dune-fantast så rekommenderar jag dem starkt.



/Lars.
 
Top