Nekromanti The Thousand Orcs.

Calil-Gandir

Veteran
Joined
8 Dec 2002
Messages
98
Location
Kalmar
Jag blev lite sugen på att läsa den när jag såg diskussioen på d&d forumet.
MEN; borde jag läsa dom andra drizzt böckerna innan?

Jag kan inte ordningen på dom, så någon vänlig själ får gärna säga i villken ordning dom är. Farûn-tidsmässigt alltså, inte i vilken ordning dom publicerades.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Jag tycker du borde läsa de andra innan, ordningen är som följer (trilogierna nu): Dark elf trilogy, Ice wind dale trilogy, legacy of the drow (fyra böcker), Paths of Darkness (med böckerna: The Silent Blade, : The Spine of the World, Servant of the Shard, Sea of Swords (listar dem för att de inte finns i någon samlarutgåva) ). Sedan kommer The Hunters Blade där första boken är The Thousand Orcs och den andra är The Lone Drow (kommer enligt www.sfbok.se ut i oktober).

Tilläggas bör att jag gillar böckerna (de är charmiga om än mycket HnS) men har varken läst Dark elf trilogy (som skrevs efter Icw Wind Dale trilogy men utspelar sig före) eller Paths of Darkness (vilka jag hört ska vara de bästa).

Vill du absolut inte läsa dessa böcker går det nog att läsa the Thousand orc direkt men jag tycker att det vore synd och att du skulle missa många bra böcker.

/Balderk
 
Joined
8 Sep 2002
Messages
172
Location
Halmstad
Eftersom att Drizzt's syskon, som figurerar ganska mycket i bok 7-10 (Legacy of the Drow), av naturliga skäl är med mycket i de tre första (Dark Elf Trilogy) böckerna, så skulle jag rekommendera dig att läsa dem i den ordningen som listades upp här. Annars kan man bli ganska konfunderad.

/Lars, gillar Salvatore.
 
Top