Nekromanti Stormbringer

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Har försökt hitta början av Michel Moorcocks serie om elric.
Det står i regelboken att man ska helst läsa böckerna före man spelar eller berättar, så kan någon tipsa om en affär där man kan köpa den? (e inte säker på att den finns på bibloteket)
Jag skulle också vilja veta i vilken ordning man ska läsa böckerna?
Det var alla frågor från mig.

ps. Bor i Kristianstad

:gremconfused:LORD DUREGAR:gremconfused:
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,703
Location
Värnhem, Malmö
Fantasy masterworks har släppt en serie med alla de (gamla) böckerna samlade i tre volymer. Kan beställas från SF-bokhandeln i Stockholm, som jag tror ligger på www.sfbok.se. Dessutom håller MM på att skriva en ny trilogi om Elric. Den första boken, The Dreamthief's daughter, har funnits ute något år nu, den andra, The Skrayling Tree, kom ut nyligen. Böckerna involverar Elric med vår värld under andra världskriget och tar upp en del om resor mellan världar.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Man kan även få samma böcker samlade i två volymer från Orion/Millenium (Eternal Champion-serien). Finns bara som storpocket och kostar 134 kronor styck. Elric av Melniboné heter den första samlingen och Stormbringer heter den andra.

Det jag såg om Fantasy Masterworks-utgåvan (såg bara en Elric-bok?) var att de inte verkar vara samlade i den kronologiska ordningen utan i ordningen Moorcock skrev dem. Köper du de två Elric-pocketarna från Eternal Champion-serien får du alla böcker i kronologisk ordning, på gott och ont. Men det lär vara det bästa sättet att läsa dem på skulle jag tro.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Ja det är på Science Fiction bokhandeln i Stockholm som jag köpt mina Moorcock-böcker. Det är deras hemsida Bobby Magikern hänvisar till.
 
Top