Nekromanti Stämningsmusiken inte en domstolsterm!!!

Irratic

Veteran
Joined
4 May 2003
Messages
143
Location
Åsa
Tjoppa!

Nu kommer jag OSSSSSökt in på stämningsmusikens förlovade land, jag menar då förstår på de många timmar jag tillbringat i diverse spelbutiker i Stor GBG i jakt på den där skivan som ingen tycks ha.. senare kom jag till samma insikt om internet o mp3 formatet, men om man då vill ha riktigt bra stämningsmusik till sina äventyr hur gör man? min infallsvinkel är enkel såsom SL jag är använder jag musiken först till att skapa äventyret & senare eftersom jag inspirerats av musiken till stämningen använder jag den i spelandet oxo, Speciellt svårt är att styra musiken, själv kör jag shuffle på cd.växlaren, men då kommer Murphys-lag in som alltid.
Men den gång som min musa log mot oss var när vi efter en lång slitig nervpåfrestande spelhelg, kom fram till det slagfält där den strid vi skulle hindra redan skett, då växlade cd:n soim ett mirakel till Queens " WHo wants to live foreever" detta är nog det starkaste minne inom mina år som rollspelare. det & den gången en intet ont anande spelare dyker upp i köket klockan 03.30, tittar lurigt på oss & sedan på vasekn ( med gylfen öppen) stirrar på picnicbogen som ligger på tining i varmvatten, & säger VEm FAEN har dränkt kasslern ( han säger det med harm i rösten & tilläggas kan att den här spelarn alltifd tänker med magen) eller den gången en ny spelare, får det här mot sig!
SL- det avlossas en pil mot dig, vad gör du??
SP- (efter långt övervägande) Jag upptäcker Fara!!! ( sagt colugnt)
 
Top