En tråd jag borde följa, eftersom jag spelar massor på Switch, och många här verkar dela min smak.
Såg att Franz frågade efter Dragon's Dogma. Det är kul, men kanske inget om du inte vill åt 80-timmarsspel; tänk Skyrim (fast aningen mindre). Jag gillade det, men jag har ganska ordentliga klagomål på det spelet också, de är bara detaljer, men det är väldigt störande detaljer. Kan gå in på det om någon undrar specifikt.
Förutom tipset om Obra Dinn så tror jag väl ändå att Subnautica finns till Switch, va? PS4-versionen var buggig utav helvete, men oj oj oj oj vilket spel det var. Om du inte vet vad det är, GOOGLA INGENTING FÖR GUDS SKULL - Subnautica är som glass - intages KALL. Smält, varm glass är dåligt.
Ett otippat kul pekåklick var The Way - eftersom du gillade Lacuna och The Fall, så varför inte? Och det finns en uppföljare på The Fall också - inte fullt lika bra, men väldigt fin ändå. Ett annat tillfredsställande och kul pekåklick var Agent A.
Mer stämningsfullt plattform än Unravel får man leta efter. I sin stillsamhet var det en sådan kärleksförklaring till norrsvensk landsbygd att jag utan överdrift blev tårögd. Unravel 2, där man spelar 2 spelare coop, var också fantastiskt, men faktiskt inte lika... PISSNYGGT som första.