Nekromanti Spelledare....Se hit!

Robin

Veteran
Joined
25 Jul 2000
Messages
18
Location
Visby
Hej!
Jag undrar hur man spelleder fantasy på bästa sätt.
Jag har nämligen haft lite problem med kritiska spelare.

MvH Robin
 

Krell

Veteran
Joined
20 Oct 2000
Messages
42
Location
HBG
Det är en svår fråga att svara på pga, det beror ju på vad dina spelare har klagat (kritiserat).
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,061
Location
Linköping
Det är en svår fråga att svara på pga, det beror ju på vad dina spelare har klagat (kritiserat).

Instämmer, men om du talar om vad de klagat på så skall vi andra spelledare med glädje ge ett totalt objektivt omdöme om dina spelares kritik... ;)

[color:green]Putoris Vulgaris Astrabo, legionär med eklövskrona
Illerlyan:<A HREF="http://www.surf.to/ferret" target="_new">http://www.surf.to/ferret</A>
 

Örnie_UBBT

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
550
Location
London, England
Vänligen specificera - vilken kritik har dina spelare kommit med?
Och kanske ännu viktigare - vad är det du själv känner inte funkar? Din bästa lösning kanske skulle vara att byta spelare...

mvh
Örnie
PS Som notorisk fantasyhatare måste jag principiellt svara att det bästa sättet att spelleda fantasy är "inte alls". Men kom gärna med lite mer detaljer så ska jag försöka vara lite mer konstruktiv...DS
 

DanneZ

Veteran
Joined
25 Oct 2000
Messages
13
Location
Skåne för det mesta, helst Middle Earth och ibland
Man måste hela tiden vara medveten om att spelarna är gnälliga småbarn som inte accepterar vilka förklaringar som helst. Man måste därför hela tiden väga varje ord man säger med guldvåg. Ger man en dålig förklaring på något hackar de på en direkt.

Föreställ dig spelet som ett träd där spelarnas handlingar är grenverket. När spelarna ska handla växer grenarna ytterligare. Din uppgift är att utan att hindra tillväxten få det att växa enligt dina planer. Därför får man inte helt enkelt hindra en handling utan måste på ett eller annat sätt få resultatlet att stämma ändå. Antingen genom att ympa på en altenativ handling eller en godtagbar mothandling. Var gång man ger en icke godtagbar mothandling börjar tjaffset.

DEt gäller bara att träna. Men räkna inte med att folk slutar gnälla.
 
Top