Ska jag vända mig till Fria ligan eller roll20

Cernunnos

Veteran
Joined
18 Apr 2017
Messages
71
Location
STHLM & Andra Världar
Jag backade Drakar o Demoner, och fick koden som skulle lösas in på roll20. Det gjorde jag allt verka i sin ordning som det står i pledgemanager:
Once you've claimed the code, the items will show up in your "My Marketplace Items" section.
Jag kollade in marketplace och grejerna fanns där.


Nu när jag kollar på min marketplace sida där mina föremål är ser jag bara engelska. Klickar jag på Dragonbane så kommer jag till ett kompendium-expansion och när jag klickar på Dragonbane core set, så står det att jag kan lägga till det i önskelista eller ge bort som gåva. Men att jag inte äger? Och i beskrivningen står det vad som ingår i paketet, som t ex Drakar o Demoner på svenska.
Vem är bäst att vända sig till? Fria eller roll20?

Skickar med en bild på marknadsplatsförmål.

Screenshot of Roll20 Marketplace_ Drakar o demoner.jpg
 

Professor T

The Fun Guy From Yuggoth
Joined
25 Sep 2023
Messages
382
Location
Stockholm
Tror faktiskt inte att Roll20-modulen har släppt på svenska - det var väldiga förseningar med det, men varit tyst länge. Har för mig att språkbyte i systemet kan lösa en del dock, men att kampanjen et c inte finns än. Jag skulle klart klaga till Ligan om detta eftersom det är en utlovad belöning och den engelska versionen släpptes i November. Vi hade en engelsk representant på Dragonbane-discorden som jobbade med engelska versionen, men inte synts till på länge. Oklar status, minst sagt.
 
Last edited:

Cernunnos

Veteran
Joined
18 Apr 2017
Messages
71
Location
STHLM & Andra Världar
Tror faktiskt inte att Roll20-modulen har släppt på svenska - det var väldiga förseningar med det, men varit tyst länge. Har för mig att språkbyte i systemet kan lösa en del dock, men att kampanjen et c inte finns än. Jag skulle klart klaga till Ligan om detta eftersom det är en utlovad belöning och den engelska versionen släpptes i November. Vi hade en engelsk representant på Dragonbane-discorden som jobbade med engelska versionen, men inte synts till på länge. Oklar status, minst sagt.
Ah just det så var det, det var strul med den svenska. Hoppas det löser sig snart.
Ska maila Fria och fråga, de borde ha koll på varför det står att jag inte har Dragonbane core set och samtidigt kan komma åt det sökbara kompendiet.

Tack för input Professor T
 
Top