Nekromanti Säg hej till den engagerade föräldern!

Hydran

Veteran
Joined
19 Mar 2014
Messages
34
Hej! Jag är en ganska ny rollspelare som började 2011 som klassisk utbygdsjägare i fantasymiljö. Sen dess har det blivit tentakliska monster och fiskmän, järnålders Hillfolk, Operation Fallen Reich och Night's Black Agents. Just nu spelar jag Eternal Lies. Det här är egentligen en side note.

Jag är den engagerade föräldern och arrangören, framförallt. :) Jag skapade ett spelläger för barn förra sommaren och planerar att göra om det i år. Västlägret. Vi har haft regelbundna spelträffar för barn och kommer också ordna spelaktiviteter på GothCon i år. Ja, jag gör det här för min dotter. Hon gillar spel. Jag vill det ska vara en miljö där hon är välkommen. Därför gör vi barngrejer i vår förening.
 

Zimith

Veteran
Joined
14 Feb 2014
Messages
29
Skitbra! Min dotter gillar också rollspel. Men nu har jag en latperiod så det blir inget. Vilken hjälte du är!
 

pappapiraten

Warrior
Joined
25 Oct 2013
Messages
231
Location
Helsingborg
Så jäkla fint att få se att föräldrar främjar sina barns intressen även om de inte är av musikalisk- eller atletisk karaktär.
Jag vill så gärna att mina två söner ska få chansen att känna samma glädje som jag har gjort genom rollspel vilket gör att jag mer än gärna kommer ställa upp som både spelare samt spelledare när tiden är mogen.

I nuläget är min äldsta tre år, det närmaste han kommer rollspel är mina tärningar och de lekar vi leker. =)
 

Arntsen

Warrior
Joined
2 Mar 2002
Messages
351
Location
Skiptvet/Østfold/Norge
Hej till den engagerade föräldern :)
I övrigt så skulle jag lika gärna kunna kopiera pappapiratens inlägg, fast byta ut två mot en, söner mot dotter och tre mot 1 ;)
 

Hydran

Veteran
Joined
19 Mar 2014
Messages
34
Tack snälla! Ja, hos oss började det så smått med Carcassonne-pusslande vid tre-årsåldern och Barda-Karl, sen gick det utför... Boffer, Hjärnor(roligt figurspel) och figurmålning ledde till den spelförening och det läger som skapades med hjälp av frivilliga kompetenta ledare. Hemma spelar barnet WoW, Minecraft och SWTOR. Hon håller på att bli en fin nörd.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,555
Location
Umeå
Hydran: fantastiskt! Tappert och bra jobbat!

Jag har själv två barn, två och fyra år gamla, som jag har börjat spela lite rollspel med. Jag hoppas få in mer av spelhobbyn i deras liv på sikt, men det är inte lätt när de är på så olika mognadsnivå.

Just det! Välkommen hit, också!
 
Top