Nekromanti RPGs are Evil - Dark Dungeons: The Movie!

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,553
Location
Umeå
Det här kanske är dumma frågor, men:
- Är Dark Dungeons verklig anti-rollspelspropaganda eller en spoof på fördomar?
- Tror JR Ralls att Dark Dungeons påvisar verkliga förhållanden, eller är han så sarkastisk som det ser ut?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,528
Björn Wärmedal said:
Det här kanske är dumma frågor, men:
- Är Dark Dungeons verklig anti-rollspelspropaganda eller en spoof på fördomar?
- Tror JR Ralls att Dark Dungeons påvisar verkliga förhållanden, eller är han så sarkastisk som det ser ut?
Original Dark Dungeons serien är 100% allvarlig. Men det är för att Jack Chick är psykisk sjuk. Han tror också på saker som att katolikerna är en enorm konspiration av satanister som hotar den protestantiska tron.

JR Ralls är så sarkastisk som det ser ut. En av de som kommer vara med i filmen om den blir gjord är Noah Antwiler. Killen som bland annat gjort Counter Monkey web serien där han pratar om sina bästa rollspelsminnen och har gjort recensioner av anti-rpg filmer som Mases and monsters och Skullduggery.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Det här är det bästa.
Pledge $199 or more
9th Level Backer: Play RPGs are Evil: The Role-playing Game with the Writer & Director & Producer of Dark Dungeons: The Movie! You and up to five of your friends get to enjoy a 4-hour Skype session with the writer and director of Dark Dungeons as you play - RPG's are Evil: The Role-playing Game!
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Björn Wärmedal said:
Det här kanske är dumma frågor, men:
- Är Dark Dungeons verklig anti-rollspelspropaganda eller en spoof på fördomar?
- Tror JR Ralls att Dark Dungeons påvisar verkliga förhållanden, eller är han så sarkastisk som det ser ut?
Precis vad vi diskuterat i lådan på morgonen.
Vi kom fram till att hade det inte varit en amerikan hade det varit ett solklart skämt - men nu är det en amerikan och därför högst osäkert...

Om även om det ÄR en seriös amerikan så kommer JAG att se det som ett stort skämt och skratta ihjäl mig. :gremsmile:
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Pledge $149 or more

6 backers All gone!

Level 8 Backer: Name a character! Did you ever have some character name you wanted immortalized on the screen so that others could learn from your deep dark past of role-playing? Well, 6 different named RPG characters appear in this movie. As a Level 8 Backer you get to choose what one of those characters is named! (Within reason and the bounds of good-taste and no copyrighted names).
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,553
Location
Umeå
God45 said:
Original Dark Dungeons serien är 100% allvarlig. Men det är för att Jack Chick är psykisk sjuk. Han tror också på saker som att katolikerna är en enorm konspiration av satanister som hotar den protestantiska tron.
Hrm. Är han fast i den övertygelsen så lär han ju ha gett filmrättigheter till JR i tron att denne håller samma övertygelse.

Känns lite taskigt att utnyttja killen för att göra narr av hans verk (och i förlängningen honom själv).
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,939
Location
Ludvika
Samme man gjorde en serie som jag tror hette "Super Ray" (Kan också ha varit "Super Bruce") som handlar om en "superhjälte" som förutom att flyga har den mäktiga kraften "omvända bögar" som han använder för att "rädda" goda män från att bli förledda av ondskan och dras in i en pervers värld av homosexuella.

Jag har inget emot om någon driver lite med honom. Men det är jag det.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
God45 said:
Original Dark Dungeons serien är 100% allvarlig. Men det är för att Jack Chick är psykisk sjuk. Han tror också på saker som att katolikerna är en enorm konspiration av satanister som hotar den protestantiska tron.
Men hur skulle världen se ut om man ansåg att alla som tror på saker är psykiskt sjuka? :gremsmile:
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Björn Wärmedal said:
Känns lite taskigt att utnyttja killen för att göra narr av hans verk (och i förlängningen honom själv).
Om man läser lite andra av hans verk så framgår det ganska raskt att det inte är en särskilt angenäm människosyn som presenteras. Jag ser inget problem i att göra narr av sådana verk.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,528
anth said:
God45 said:
Original Dark Dungeons serien är 100% allvarlig. Men det är för att Jack Chick är psykisk sjuk. Han tror också på saker som att katolikerna är en enorm konspiration av satanister som hotar den protestantiska tron.
Men hur skulle världen se ut om man ansåg att alla som tror på saker är psykiskt sjuka? :gremsmile:
Det finns tror på saker och sedan finns det crazy :gremtongue:
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
God45 said:
anth said:
God45 said:
Original Dark Dungeons serien är 100% allvarlig. Men det är för att Jack Chick är psykisk sjuk. Han tror också på saker som att katolikerna är en enorm konspiration av satanister som hotar den protestantiska tron.
Men hur skulle världen se ut om man ansåg att alla som tror på saker är psykiskt sjuka? :gremsmile:
Det finns tror på saker och sedan finns det crazy :gremtongue:
Jag ska nog inte kommentera vad jag anser om den skillnaden för då blir jag bannad. :gremsmile:
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
anth said:
Pledge $149 or more

6 backers All gone!

Level 8 Backer: Name a character! Did you ever have some character name you wanted immortalized on the screen so that others could learn from your deep dark past of role-playing? Well, 6 different named RPG characters appear in this movie. As a Level 8 Backer you get to choose what one of those characters is named! (Within reason and the bounds of good-taste and no copyrighted names).
Sånt här ställer jag mig väldigt tveksam till när det gäller Kickstarters. Gör det slutprodukten bättre på något sätt? Troligtvis inte. Kan det göra slutprodukten sämre? Väldigt troligt.

Kul grej, men det här är en sån sak jag inte har några förhoppningar för över huvud taget.
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Känns tyvärr som om det inte är "skämt" utan på allvar. Minns en kompis som blev agad av sina föräldrar för att han hade en Dungeon Masters Guide hemma (hans föräldrar var Jehovas), och dom brände ju rollspelsaffärer i USA efter att det pratats om att rollspel är djävulsdyrkan. Jag ror man skall passa sig för att backa en sådan kickstarter, kan ge backlashes, och kom ihåg att för "Vanlige Viktor" och "Madde Medelsvensson" är rollspelare personer som klär ut sig i svarta kåpor och smyger runt i skogarna på natten och dricker varmt grisblod ur medhavda thermosar, allt enligt valfri kvällstidning.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,528
Totte said:
Känns tyvärr som om det inte är "skämt" utan på allvar. Minns en kompis som blev agad av sina föräldrar för att han hade en Dungeon Masters Guide hemma (hans föräldrar var Jehovas), och dom brände ju rollspelsaffärer i USA efter att det pratats om att rollspel är djävulsdyrkan. Jag ror man skall passa sig för att backa en sådan kickstarter, kan ge backlashes, och kom ihåg att för "Vanlige Viktor" och "Madde Medelsvensson" är rollspelare personer som klär ut sig i svarta kåpor och smyger runt i skogarna på natten och dricker varmt grisblod ur medhavda thermosar, allt enligt valfri kvällstidning.
Alltså, serien är inget skämt.

Kickstartern och filmen är ett skämt, komikern och värden till en internetshow om rollspel Noah Antwiler kommer tex vara med i filmen om den görs.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,595
Location
Rissne
Totte said:
kom ihåg att för "Vanlige Viktor" och "Madde Medelsvensson" är rollspelare personer som klär ut sig i svarta kåpor och smyger runt i skogarna på natten och dricker varmt grisblod ur medhavda thermosar, allt enligt valfri kvällstidning.
Jag tror det är ganska vanskligt att sätta likhetstecken mellan vad kvällspressen skrivit för en massa år sedan och vad folk i allmänhet faktiskt tror. Min upplevelse är att folk antingen associerar till Barda och lajv eller mest ser hobbyn som lite nördig, eller båda. Det här med "farligheten" verkar inte speciellt spridd i sverige.
 
Top