damogn
Hero
Jag har fixat en rösträknare på: https://varulvsspel.github.io/kalkylator
(den är samma som den andra men har en tydligare url)
Att den heter kalkylator är för att url:en inte skulle ha åäö.
Ifall ni vill ha ett annat namn så skriv här så fixar vi det.
Jag ändrade så att det högst upp står
För SL: ....
där det står vad man ska kopiera för spel. Texten kan vara större om ni vill det?
En sak som är riktigt besvärlig är hur man ska tolka vad som är en röst. Här är saker som jag stött på i gamla spel (innan @-tagg):
1. Ord som kan vara del av spelet men som inte är deltagare (dvs inte är namn som postat i tråden alls): Ja, JA, NEJ, Ingen, ingen, Loket, Sm.
Ska dessa räknas?
Ska vi normalisera dem (JA blir Ja, ja blir Ja, osv.)?
2. Smeknamn:
Problemet blir då, vad gör vi med sånt här:
4. Självröster: I vissa fall har folk röstat på sig själva. Många gånger är det SL som visar hur man röstar, i andra är det folk som skojar med att de spelade dåligt. Hur ska man resonera här?
Så hur ska vi göra med dessa? Ska vi lägga tid på att reda ut? Ska vi strunta i att spara gamla resultat? Ha kvar dem men skriva att de är osäkra?
Jag behöver lite vägledning från er.
(den är samma som den andra men har en tydligare url)
Att den heter kalkylator är för att url:en inte skulle ha åäö.
Ifall ni vill ha ett annat namn så skriv här så fixar vi det.
Jag ändrade så att det högst upp står
För SL: ....
där det står vad man ska kopiera för spel. Texten kan vara större om ni vill det?
En sak som är riktigt besvärlig är hur man ska tolka vad som är en röst. Här är saker som jag stött på i gamla spel (innan @-tagg):
1. Ord som kan vara del av spelet men som inte är deltagare (dvs inte är namn som postat i tråden alls): Ja, JA, NEJ, Ingen, ingen, Loket, Sm.
Ska dessa räknas?
Ska vi normalisera dem (JA blir Ja, ja blir Ja, osv.)?
2. Smeknamn:
- KK
- Basse
- BB
- Pix
- Larsson
- Konrad
- LJS
- Rasmus L
- LJS Larsson
- LJSLarsson
- BioBonker
- Bassenanji
- Arvid
- Arvidos
- Pix
- Lu-kaazh
Problemet blir då, vad gör vi med sånt här:
- Pruttrumpan
- Trasapa
- Mucus
- Anders Avlopp
- Farbror Förmåga
- Fille Fiskal
- Lars Laxermedelskonsulent
- Valle Varulv
- JA - Vilket innebär att ni stödjer Impetigos förslag
- NEJ - Vilket innebär att ni motsätter er Impetigos förslag
- JA - Vilket innebär att ni stödjer korpralens förslag
- NEJ - Vilket innebär att ni motsätter er korpralens förslag
- Basse så länge
- Basse om jag missade det igår
- ARVID men jag sket i det och väntade in R3 och nu har ju Arvid snäppat upp igen
- X i samma inlägg
- Martin3sskriptärtrasigt och det räknas som senaste rösten när man kör scriptet
- KK och Basse
- Dragonborn ... Mjärden
4. Självröster: I vissa fall har folk röstat på sig själva. Många gånger är det SL som visar hur man röstar, i andra är det folk som skojar med att de spelade dåligt. Hur ska man resonera här?
Så hur ska vi göra med dessa? Ska vi lägga tid på att reda ut? Ska vi strunta i att spara gamla resultat? Ha kvar dem men skriva att de är osäkra?
Jag behöver lite vägledning från er.