Nekromanti [Promotion] Rotsystem / G - som i Gängkrig finns att köpa!

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,615
Location
Rissne
På årets Gothcon fanns en begränsad specialutgåva av modulen G - som i Gängkrig att köpa för de som hade turen att vara på plats. Nu är det dags för alla er andra att få chansen att investera i en nästan lika fantastisk version av samma produkt...

Vi kopierar väl in lite bakgrundstext:

Gängkriget är här!

Megaföretagen är stora, de äger allt, de har styckat upp hela arkologin mellan sig. Men de är inte allsmäktiga. Inte ens de kan vara överallt alltid. Det finns gott om områden dit säkerhetsstyrkorna aldrig åker, där polisen alltid kommer försent.

Det är där gängen kommer in. Kriminella gäng är en normal del av livet i många av arkologins block. De kidnappar och utpressar, festar och förstör. De är en ofrånkomlig del av ett samhälle byggt på brist. Det finns alltid de som inget har och som förlorat allt hopp. Det finns alltid de som ser våldet som en lösning och lagen som ett hinder.

Den här modulen innehåller:
  • En gänggenerator som hjälper dig som spelleder Rotsystem att skapa kriminella gäng av alla möjliga storlekar och former. Generatorn hjälper dig att hitta på namn, stil, interna och externa relationer, hederskultur och mycket annat.
  • Ett 40-sidigt äventyr som kastar rollpersonerna rakt in i en brinnande konflikt mellan två rivaliserande gång. Målet: hitta vilket av gänget som är skyldigt till ett terrordåd som hotar både dem och arkologin!

LÄNK TILL FRIA LIGANS WEBBSHOP
 

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
Jag bläddrade nyligen i ett exemplar av Rotsystem dvs inte i G - som i Gängkrig. Här är ett försök till konstruktiv kritik av "förpackningen": För liten och för tjock, för mycket tomrum vid sidan av texten (jag säger inte att tomrum är fel utan att jag tyckte det var för mycket tomrum) och för få illustrationer. Det sista är väl en kostnadsfråga. Jag hade gärna sett en lite hårdare pärm också. Texten såg lättläst ut utan massa störande mönster bakom texten vad jag hann se. Jag läste knappt någonting av texten i rollspelet så jag har inga åsikter om själva spelet.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,615
Location
Rissne
Nu har modulen också recenserats i Fenix (3/2015)!

"Äventyret är välskrivet och genomtänkt"

"Också ett bra exempel på hur resten av Rotsystem fungerar, berättelsemässigt"

"Det finns många referenser i äventyret och en del fick mig till och med att fnissa förtjust. Särskilt mycket uppskattar jag Romeo och Julia-vibbarna..."

"...en användbar liten bok och äventyret i sig är definitivt värt att spana in"

Slutbetyget landade på 15/20, inte illa!
 
Top