Nekromanti [Promotion] Minimodul till Rotsystem - TL;DR

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,647
Location
Rissne
För ett par månader sedan började jag släppa "minimoduler" till Rotsystem; planen är att försöka ge ut något varje månad. Jag har skrivit om det på spelets facebooksida, men tydligen glömt bort att promota initiativet här...

Första minimodulen var Framtidsplanen, ett levande dokument som innehåller information om vad jag planerar att göra med spelvärlden - vilka hemligheter jag tänker avslöja, hur den officiella kampanjen är tänkt att se ut, vilken ordning moduler kommer i och så vidare.

Den andra minimodulen var en enkel ordlista, som samlar slanguttryck och "konstiga" ord som används i Rotsystem.

Den tredje modulen, som jag släpper idag, är TL;DR. Det är en kort sammanfattande text som förklarar spelvärlden för nya spelare - perfekt för den som inte pallar att läsa igenom 300 sidor för att greppa spelvärlden utan mest vill köra igång. Väldigt användbart när man ska pitcha spelet till sina spelare eller förklara det lite snabbt på konvent tänker jag också.

Minimodulerna hittar man här på Urverk Speldesigns hemsida.

Egentligen skulle TL;DR kommit ut i slutet av föregående månad, men jag var stressad och glömde bort det. Det betyder dock att jag antagligen släpper nästa minimodul om bara ett par veckor eller så, i slutet av september. Då blir det troligen en modul jag filat på i flera månader - regler för förflyttning i strid och strid mot stora fiender!
 
Top