Nekromanti program för att göra husritningar?

nexussix

Warrior
Joined
23 Aug 2001
Messages
260
Location
Stockholm
Jag är inne på samma sak som föregående inlägg. finns det gratisprogram som man kan använda för att göra ritningar över hus och lägenheter? Jag brukar skissa på rutat papper, men för att få det riktigt snyggt behövs datorgjorda ritningar.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Corel Draw är ett ganska bra program men jag vet inte var man kan få tag på det...

WorldCraft kan man göra 3d ritningar i men då behöver man Halflife...Det går inte att skriva ut med worldcraft...
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Om du enbart skall göra husritningar borde vilket cad-program som helst funka. Men ett fint vitt papper, en riktigt svart tunn penna och linjal är inte att förakta... med pennan får man vissa friheter man ofta saknar med dator.

Hmm... gör tex en sökning på google med +cad +freeware
(länken jag la in innan funkade inte så bra upptäckte jag)
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Mina kompisar hade något program, som jag tyvärr inte kommer ihåg vad det hettee, där man kunde göra husritningar i 3d.
Man såg i perspektiv uppifrån men kunde "flyga" runt, och man fick rita ut väggar, sätta ut möbler osv. Det var dock lämpat för folk som vill bygga hus så det var ganska mkt "nutida" prylar. Men det funkar väl i nu- eller framtidsrollspel.
Nalle
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Mina kompisar hade något program, som jag tyvärr inte kommer ihåg vad det hettee, där man kunde göra husritningar i 3d.
Man såg i perspektiv uppifrån men kunde "flyga" runt, och man fick rita ut väggar, sätta ut möbler osv. Det var dock lämpat för folk som vill bygga hus så det var ganska mkt "nutida" prylar. Men det funkar väl i nu- eller framtidsrollspel.
Nalle
 
Top