Nekromanti Pålitliga mangarecensioner

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Tja, det är helt enkelt vad jag letar efter. Ett arkiv med massor av manga recenserad av pålitliga personer. Exempelvis såg jag just Metropolis-animen som var fantastiskt bra, men hur bra är mangan?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Sidor vet jag inga, men jag har erfarenhet av att glo på anime och läsa manga så... Metropolisanimen är snorbra, mangan är... eh... ja, han försöker ju och det är ju tanken som är det viktiga, eller hur? :gremblush:
Ärligt talat, mangan är kass. Spendera dina kosingar på något kvalitativt eller roligt istället. Sanctuary, Eagle, Love Hina eller GTO. :gremwink:


Storuggla, läser mycket
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Äsch, jag är ju ute efter stora bröst och hård mecha-action, hur ska jag kunna lita på tips från killen som läser tjejmanga? :gremwink:

Faktum är dock att jag hade tänkt fråga dig om just Metropolismangan, men du var inte online då :gremwink:

Nåja, jag letar inte direkt efter manga i Love Hina-skolan nu (enda jag läst av de du rekommenderade), utan lite mer typ... Lupin?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Nåja, jag letar inte direkt efter manga i Love Hina-skolan nu (enda jag läst av de du rekommenderade), utan lite mer typ... Lupin?"

Hmm. Sanctuary. Hårdkokta yakuzagangsters. Våld, blod, snuskiga gubbar och väldigt bra. Inte lika humoristiskt om Lupin dock.


Storuggla, tatureringsfobi
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Åh andra sidan har jag själv personligen hört hur Storuggla erkände för staffan på staffars att han läste någon manga-serie där för att den var "bra" och INTE för att de hade stora bröst.

Nått är ju som sagt galet med killen :gremsmile:
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Åh andra sidan har jag själv personligen hört hur Storuggla erkände för staffan på staffars att han läste någon manga-serie där för att den var "bra" och INTE för att de hade stora bröst."

Det sabbade den serien för mig, för övrigt. Jag hade hittat en serie med action, humor och schyssta karaktärer där det inte var volleybollstorlek på damernas byst och så helt plötsligt i volym tre lägger jag märke till... Gaah. Nåja, Iron Wok Jan är kul i alla fall.


Storuggla, rekommenderar Akira Toriyamas "Lär dig Teckna Manga" för den plumpa humorns skull
 
Top