Nekromanti NYHET: Program med nördumgänge i fokus

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,599
Location
Helsingborg
Kombinera Celebrity Poker Showdown och de där programmen där kändisar har en middag och snackar skit. Släng på ett nördtema. Vad får vi då?

Ingenting ... förrän den andra april.

TableTop på Youtube - en webserie om nördar som spelar spel.

källa

/Han som inte känner igen namnet Wil Whedon, men någon annan kanske gör det, så det bör nämnas att den mannen är upphovsmakaren kring detta
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,954
Location
Nordnordost
Han spelar skurken* i Big Bang Theory. Tydligen var han med i Star Trek någon vända också, men det har jag inte sett själv.


* Ruskigt framgångsrikt dessutom, jag kan inte påminna mig om någon filmskurk som jag har tyckt så illa om någonsin.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,657
Location
Huddinge
wilper said:
Han spelar skurken* i Big Bang Theory. Tydligen var han med i Star Trek någon vända också, men det har jag inte sett själv.


* Ruskigt framgångsrikt dessutom, jag kan inte påminna mig om någon filmskurk som jag har tyckt så illa om någonsin.
Han var också att av barnen i "stand by me"
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,599
Location
Helsingborg
Wilmer said:
Will Wheaton är hjärnan bakom Firefly, Buffy och några andra TV-serier.
Du tänker på Joss Wheaton. :gremsmile:

/Han som tänkte likadant när han såg efternamnet
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,746
Wilmer said:
Will Wheaton är hjärnan bakom Firefly, Buffy och några andra TV-serier.
Nä, det är Joss Whedon du tänker på. Jag brukar också bli förvirrad över vem som är vem ibland.
 

PhilArt

Patafysike Doktor
Joined
19 Sep 2004
Messages
706
Location
Malmö
Wil Wheaton korsar en intressant nördkulturslinje genom att både vara trekkie/gamer/etc och ha varit del i att skapa kultur som faller inom den kategorin. Hans mest kända roll är sannolikt som Wesley Crusher i Star Trek: Next Generation (möjligen undantaget när han spelar sig själv i BBT).

Jag har dock fått uppfattningen att Table Top inte handlar om rollspel utan om brädspel. Men jag kan missta mig.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,688
Location
Rissne
PhilArt said:
Jag har dock fått uppfattningen att Table Top inte handlar om rollspel utan om brädspel. Men jag kan missta mig.
Word from the WonderCon panel at which the network was announced by executive producer and prolific writer/actress, Felicia Day, is that the show will feature a variety of board games, plus RPGs like Dragon Age and Fiasco.
Så... Både och, vad jag förstår.


//Krank, som mest känner igen Wheaton från Eureka
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
PhilArt said:
Wil Wheaton korsar en intressant nördkulturslinje genom att både vara trekkie/gamer/etc och ha varit del i att skapa kultur som faller inom den kategorin. Hans mest kända roll är sannolikt som Wesley Crusher i Star Trek: Next Generation (möjligen undantaget när han spelar sig själv i BBT).
Just precis, och han är förövrigt - ofta bortglömt, fast mot all förmodan nämnt i tråden - Gordie Lachance (pojken, huvudrollen) i filmen Stand By Me, baserad på The Body, av Stephen King.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,599
Location
Helsingborg
solvebring said:
Det verkar förövrigt som man bara länkat själva kanalen?

/solvebring direktlänkar Tabletop's trailer.
Jaha, jag trodde trailern fanns i kanalen.

/Hans sega uppkoppling tillåter inte honom att kolla på videor
 
Top