Nekromanti Nu skall jag berätta en historia om en liten...

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
...nystartad äventyrargrupp i AD&D.
Allting började med ett möte på en taverna. Efter att ha ridit på sig själv från byn Rorym, gjorde Kentauren Ronan ett stopp vid en taverna i Escalier.
Gruppen av bönder som satt och drack under tystnad tittade upp med flin mot honom. Han visste nog vad de tyckte om honom. Sedan återtog de sitt stilla drickande...

(Otydlig text)

...och alven Natrian fnittrade bekymmrat och kastade sina konstiga IRL blickar runt omkring sig.
Cogline Nogart upprepade frågan : "Vart ska vi ?"
"Uhm... Vi går ner, va ? Eller ? Nä ?"
"Du är ledaren", medgav Ronan motvilligt.
"Jojo... nåja... nej... vi går tillbaks i tunneln till gången åt vänster och fortsätter där"...

Vad kommer emellan de två styckena ?
Kom på det du ! Svara med en liten historia.
Bästa historia vinner (mest liknande den sanningsenliga) !

Max/Daggerblade/Morgoth/Ollepelle... gissa vilket!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
...sak som jag försöker fylla i

Allting började med ett möte på en taverna. Efter att ha ridit på sig själv från byn Rorym, gjorde Kentauren Ronan ett stopp vid en taverna i Escalier.
Gruppen av bönder som satt och drack under tystnad tittade upp med flin mot honom. Han visste nog vad de tyckte om honom. Sedan återtog de sitt stilla drickande...
Ronan slog sedan en blick mot hobvärden som sneglade mot skylten "Djur ej tillåtna" och fattade äntligen vinken. Han sade "g'natt" till sina vänner och travade ut i stallet.
Den spetsörade Natrian gick fram bardisken och hoben, som stod bakom den torkandes ett glas, tittade nyfiket på alven och sedan druiden som kvar i dörröppningen. Natrian fiskade upp ett silvermynt och singlade iväg den den mot hoben när han är en meter ifrån honom och säger "ett rum för natten, tack" med sin svagt sjungande stämma.
Hoben följde myntets bana och när den slog i väggen bakom honom och trillade ner i ett ölstop så vände han sig om och sade "En våning upp." varpå långöra gick upp. Cogline, druiden, gick in i jordhålan till taverna, lade ett silvermynt på disken. "Jag tar samma sak som alven". Han tittade leende mot hoben men fick ingen respons..
Ronan kom indundrandes "Där ute kan man inte tillbringa sin natt! Jag tar ett rum härinne. Jag betalar..." En äcklande min smög över kentaurens ansikte "...till och med dubbel hyra."
Druiden och hästmänniskan gick upp för den jordtrampande gången och blev häpna när de kom upp. Gångarna slingrade sig värre än labyrinten i förra äventyret. "Vid den vita dvärggudinnans skägg!" utbrast Cogline. Han såg alven komma emot dem från en tunnel från vänster. "Vart ska vi" frågade Cogline alven och alven Natrian fnittrade bekymmrat och kastade sina konstiga IRL blickar runt omkring sig.
Cogline Nogart upprepade frågan : "Vart ska vi ?"
"Uhm... Vi går ner, va ? Eller ? Nä ?"
"Du är ledaren", medgav Ronan motvilligt.
"Jojo... nåja... nej... vi går tillbaks i tunneln till gången åt vänster och fortsätter där"...

/[color:green]Han</font color=green> som hade det riktigt svårt att skriva i presens
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Betyg : Bra

Hur kunde du veta att värdshusvärden var hob ?
Tyvärr var Cogline (hur troligt det än verkar enligt namet)ej någon druid, utan snarare en lawful evil fighter/mage.
Mycket bra och roligt !!!

Betyg : Bra

Jag tänker ha öppet denna tävling i ytterligare 3 dar.
Sedan vinenr den med bäst betyg !

Max/Daggerblade/Morgoth/Ollepelle... gissa vilket!
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Bara denna dag kvar.

Nu är det bara denna dan kvar innan min tävling upplöses och det enda bidraget vinner !
Skynda på och skriv in !

-"Some say death is the end of life.
I say life is the beginning of death."
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Vinnare och enda finalist är...

...Han !, den ende som orkade (era latmaskar) skriva.
/images/icons/wink.gifGrattis Han ! Snart kommer ett äventyr på posten !/images/icons/wink.gif

-"Some say death is the end of life.
I say life is the beginning of death."<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Morgoth on 2001-04-08 09:21.</EM></FONT></P>
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Åh, schysst! [NT]

/[color:green]Han</font color=green> som visste att han skulle vinna =)
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Re: Åh, schysst! [NT]

Ja e ledsen fördröjningen av äventyret. Jag hade svårt att bestämma vilket du skulle få. Först tänkte jag på det som figurerna i berättelsen spelade - men sen tänkte jag att det var för tråkigt. Så nu frågar jag : till vilket rollspel vill du ha detta äventyr ? :

1)Västmark - här har jag en del bra äventyr.
2)Eon
3)AD&D

-"Some say death is the end of life.
I say life is the beginning of death."
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Det är sorligt, men nä

Nej det gör dem inte, dem ligger här i min dator.
Men jag kan skicka några till dig om du vill.
Tyvärr är dem flesta bristfälliga, men just nu skriver jag på ett nytt - riddarna från Ghentor - som jag hade tänkt att publicera både här och där.

-"Det här måste vara den sjukaste
signaturen hitils."
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Hygglo!

"Men jag kan skicka några till dig om du vill.
Tyvärr är dem flesta bristfälliga, men just nu skriver jag på ett nytt - riddarna från Ghentor - som jag hade tänkt att publicera både här och där."


Det vore ju hur trevligt som helst om du kunde göra det!

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 
Top