WRNU Nödvändigt onödigt vetande

Ja som trådtiteln lyder handlar det om högst nödvändigt onödigt vetande om rollspel.nu.
Varför? För att det är kul.

Som till exempel...
* Vilka åldrar har vi här på forumet? Vem är yngst kontra äldst?
* Vilka tre användare leder postnings-ligan? OCh hur många poster har dessa tre? Örti tusen?!?
* Hur många av våra användare har synts i tv-rutan?
* Hur är vi spridda över landet/världen?
* Av våra arbetande medlemmar vilken yrkesgrupp/titel är högst (skriver man så?) representerad?
* Hur många inlägg har vi postat tillsammans här på forumet?

Går det att ta fram lite statistik @Magnus Seter?

Ja som trådtiteln lyder handlar det om högst nödvändigt onödigt vetande om rollspel.nu.
Varför? För att det är kul.

Som till exempel...
* Vilka åldrar har vi här på forumet? Vem är yngst kontra äldst?
* Vilka tre användare leder postnings-ligan? OCh hur många poster har dessa tre? Örti tusen?!?
* Hur många av våra användare har synts i tv-rutan?
* Hur är vi spridda över landet/världen?
* Av våra arbetande medlemmar vilken yrkesgrupp/titel är högst (skriver man så?) representerad?
* Hur många inlägg har vi postat tillsammans här på forumet?

Går det att ta fram lite statistik @Magnus Seter?
  • Ålder har vi ingen statistik på, då vi inte frågar efter den.
  • Hur många som synts i tv-rutan har jag ingen aning om totalt sett. Jag vet med stor säkerhet att jag varit med i Z-TV och spelat rollspel.
  • hur vi är spridda vet vi inte heller, eftersom vi inte frågar efter det. Vi kan gissa utifrån IP-adresser, men det är väldigt trubbigt. Majoriteten av användarna kommer från Sverige, och de som kommer utifrån är till stor del från Östeuropa och Asien, och är spam-konton som vi bannar när vi hittar dem.
  • Har ingen aning om vilken yrkesgrupp som är mest representerad. Gissar på historiker och/eller bibliotekarie. Kanske dataspelsutvecklare, när jag tänker efter. Men det är inget vi vet.
  • Vi har postat enligt nedan, men några tusen har säkert ramlat bort över åren och lite teknikstrul.

Forum statistics​

Threads 86,959
Messages 1,381,296
Members 11,069

• Har ingen aning om vilken yrkesgrupp som är mest representerad. Gissar på historiker och/eller bibliotekarie. Kanske dataspelsutvecklare, när jag tänker efter. Men det är inget vi vet.
Jag skulle gissa att lärare och andra pedagog-yrken är överrepresenterade också. Jag vet inte om vi är vanligare än historikerna, men jag misstänker vanligare än videospelsutvecklare (om inte annat för att den senare yrkesgruppen är så liten).

Jag skulle gissa att lärare och andra pedagog-yrken är överrepresenterade också. Jag vet inte om vi är vanligare än historikerna, men jag misstänker vanligare än videospelsutvecklare (om inte annat för att den senare yrkesgruppen är så liten).
Jo lärare, bibliotekarier och någon form av datavetare är min anekdotiska gissning

ny onödig/nödig fråga:

Vem var den allra första användaren som registrerade sig?

Back