Nekromanti Någon som spelat Tribe 8?

Peter Larsson

Veteran
Joined
23 Mar 2001
Messages
1
Location
Göteborg, Sverige
Har länge resignerat inför avsaknaden av vettiga wastelandrollspel, och blev därför glad när jag läste om Tribe 8, som verkade vara vettigt. Kollade runt lite extra på deras hemsida, och jag blev en smula modfälld. Verkade mest skumt. Är det någon som har spelat det, och kan ge ett utlåtande?

Mvh

Peter Larsson
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Tribe 8.

Har grundboken och ett par moduler. Det är helt klart ett bra spel, omän det är lite svårt att sätta sig in i och ganska svårt att läsa, då upplägget i boken är lätt kaotiskt.
Ang. 'wastelandrollspel', så vet jag inte riktigt om jag skulle klassa Tribe 8 som ett sådant, trots allt. Visst, det är ju upplagt för ett klassiskt "efter katastrofen"-spelande, men på något sätt tycker jag att spelet når djupare än så. Koncentrationen på spelet ligger på ett annat plan.

//MiDNiGHT. - som inte har tid att bli långrandig när han surfar på dagtid.. /images/icons/wink.gif

 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Tribe 8.

Är det inte massa magi och annat skumt med i Tribe8?

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Tribe 8.

misstänkte det.. men det kan ju vara intressant ändå, berätta mer för oss undrande..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Ridijeck

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
358
Location
Örebro
Jag har köpt regelboken, men har inte hunnit provspela än. Allt jag har sett av spelet har dock fått mig att dra slutsatsen att Tribe 8 nog snarast är ett fantasyspel. Visst, det utspelar sig på jorden om några hundra år, gammal teknik finns kvar som reliker och det finns inte en alv inom synhåll, men visst katten är det fantasy! Och riktigt trevligt sådan, enligit min mening.

Ridijeck
Nybliven Tribe 8-ägare
 
Top