Nekromanti Musketörerna?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Nu får ni komma med ert utlåtande om Ivanhoes efterträdare, De tre musketörerna.

Jag tycker att det knappt finns någon någon bättre efterträdare i samma anda som Ivanhoe.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Jag tycker precis som du, att det knappt finns en bättre efterträdare. Och de som vill se på Ivanhoe kan ju se på sin inspelade version, eller på tv3, där jag har för mig att de skulle visa filmen istället.
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Såg den på tv3

Så nyårsandan fanns fortfarande där... dessutom så såg jag HELA den här gången. Jag har alltid missat slutet och därmed inte sett den alls (gillar inte att se halva filmer), men i år då satt den./images/icons/laugh.gif

Såg däremot inte musktörerna. Glömde helt bort den faktiskt.
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Men hallå!!

Richard Lesters version av Musketörerna är en alldeles utmärkt efterträdare till den sällsynt smöriga historien om den mesige Ivanhoe. Musketörerna är kul, cool och kolossalt njutbar i sin generositet med rekvisitan. Värdigare efterträdare kan man knappast tänka sig.
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Jag såg bara slutet eftersom jag detta år gett mig fasen på att se _hela_ ivanhoe. Jag brukar vanligtvis försova mig :/

Det lilla jag såg var inte så lockande... Alla talade engelska, hjälten kastade in juvelerna på fel balkong o.s.v...

Däremot såg jag Gladiator för första gången (hur jag nu lyckats unvika den) och blev ganska glatt överraskad. Den var _mycket_ bättre än jag förväntat mig /images/icons/smile.gif
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Men hallå!!

Glöm inte att Raquel Welsh som Constance brädar allt kvinnfolk från Ivanhoe utan att ens försöka särskilt mycket. Mmmmmm...
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Men hallå!!

Försök inte nu. Hon är redan min. kom inte här och dregla. *dreglar lite själv*

jag är djupt imponerad över hur hon byter frisyren där på bara några timmar, efter hon och d'Artagnang haft det mysigt... från den där skumma flätuppsättningen till korkskruvarna.

fast d'Artagnang kanske pryade som frisör eller nått...

chrull
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Re: Men hallå!!

Eller så gick hon in i en telefonkiosk! *skakar på huvudet*
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Såg den på tv3

Hehehe, jag missar alltid början på filmen...nåja, det är bara att försöka igen nästa år. /images/icons/laugh.gif
 

Amphysvena

Veteran
Joined
6 Feb 2001
Messages
103
Location
Uppsala
Jag tycker att De tre musketörerna var mycket bättre än Ivanhoe. T.ex när dom red under trädet och det föll ner en massa folk var ju kul som fan. "Striden" på värdshuset sen då, när dom snor all mat, har inte skrattat så mycket på länge. Jag tycker det är skönt att slippa se Ivanhoe eftersom jag inte har TV3 och har inga planer att införskaffa.
 
Top