Nekromanti ..med en rollspelare i huvudrollen.

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Läste tidningen idag (Göteborgsposten, sidan 52) och där står det om Liselott Willén och hennes senaste bok.

I Eldsmärket, som boken heter, så genomlever huvudperson med tillbakablickar sina gamla lajvdagar, vilket visar huvudpersonernas utveckling. (KUNDE ha ordbajsat, men lät bli! :gremsmile:) Och.. ja. Det var väl det.
Verkar vara en rätt nyanserad bild av lajv iallafall, även om huvudpersonerna tröttnar på det, och börjar med mer vågad improvisationsteater bland ovetande människor.. :gremwink:
Kanske kan vara intressant för oss rollspelare att se vilken bild hon använder av "oss".
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hemmm !

Ja, det låter ju intresant ju !!
Hoppas att det bra bild som hon ger av lajvare..
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Verkar vara en rätt nyanserad bild av lajv iallafall, även om huvudpersonerna tröttnar på det, och börjar med mer vågad improvisationsteater bland ovetande människor..

Bland ovetande människor..?
"Lajv på stan" är ungefär lika smart som att spela Killer bland ovetande människor, och de som brukar förespråka det är de som anser att det Konstnärliga Uttrycket är viktigare än att ta ansvar för vad man ställer till med. Låter inte som nån bra bild, tycker jag.

--
Åke
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Typ.

Samtidigt så konstaterar hon inte, iallafall inte att döma av recensionen, att det är något genomgående för lajvare eller så.
De tröttnar på lajv, så att säga.
Därför ställer jag mig skeptisk. En liten bit. :gremwink:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"I Eldsmärket, som boken heter, så genomlever huvudperson med tillbakablickar sina gamla lajvdagar, vilket visar huvudpersonernas utveckling."

Låter som ganska tråkigt läsning. Jag är rätt säker på att mina egna samlade rollspelsäventyr hade varit rätt trist att läsa och dessutom väldigt internt. Jag har svårt att tro att lajvminnen skulle vara så mycket intressantare.
 
Top