Nekromanti LXG

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,495
Location
Stockholm
Trailern för League of Extraordinary Gentlemen som gick innan X-Men2 finns här.

Är det bara jag eller är denna trailer helt misslyckad? Om jag inte redan visste det skulle jag inte ha en aning om vilka de olika karaktärerna var och utan den kunskapen faller liksom hela idén med filmen platt. Det blir bara en vanlig mupp-actionfilm.

Mina icke Moore-läsande vänner var helt oimponerade av trailern när de såg den på bion.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
kan någon tala om vilka karaktärer det är som skall vara med? Dr Jekyl fatta jag själv men resten?

//Netfeed, håller med om det inte var en så bra trailer
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,907
Location
The Culture
kan någon tala om vilka karaktärer det är som skall vara med? Dr Jekyl fatta jag själv men resten?
Allan Quatermain- Storviltjägare och äventyrare från någon victorians äventyrsroman. Se här!

Mina Harker- Ett av Draculas offer från boken. Uppvisar inga vampyriska tendenser i serien, vilket jag tyckte mig se i trailern.

Den osynlige mannen- Från HG Wells berättelse.

Kapten Nemo- Från Jules Vernes världsomsegling och andra böcker. Har en ball ubåt.

Sedan har de lagt till Tom Sawyer och Dorian Grey i filmen, eftersom jänkarna inte heller vet vilka de ovanstpende figurerna är.

/tobias
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,495
Location
Stockholm
Romanerna som karaktärerna är hämtade ut utspelar sig alla på 1800-talet i alla fall.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,907
Location
The Culture
Grey & Sawyer

Om Jänkarna inte vet vem Dr Jekyl är, hur fasen ska de känna till Dorian Grey? :)
Okej, Dorian Grey kanske de inte känner till, men Tom Sawyer är väl närmast att betrakta som obligatorisk läsning i USA (om den inte har blivit förbjuden för att den innehåller ordet "nigger" i ett anfall av missriktad politisk korrekthet).

/tobias
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
GRAY heter han :) [nt]

NT = No Text (Ingen text)
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,907
Location
The Culture
Typiskt, skulle ha kollat det! :( [nt]

NT = No Text (Ingen text)
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Allan Quatermain- Storviltjägare och äventyrare från någon victorians äventyrsroman.
Det finns ett par riktigt sugiga filmer om honom också. På svenska heter den första i alla fall "Kung Salomons Sk(r)att" - vilket visar att översättaren väl hade ett hum av humor i alla fall. I huvudrollerna ses Richard Chamberlain och Sharon Stone (innan hon blev känd via Basic Instinct).

Om man ser dem med rätt B-filmsattityd är de rätt roliga.
 
Top