Hey, om jag skriver logg löpande under konventet kanske jag minns vilka jag spelat med.
Torsdag började med tidig uppgång, bilfärd till konventet och den längsta incheckningskön jag sett på Lincon hittills. Men det artade sig.
Jag hängde på ett parti Dream Askew 2 med Emil, Jens,
Genesis och
Lukas. Polisen Rutger kom till vår enklav där hans dotter Lively redan bodde. Saker blev komplicerade när alla ville knyta an till den nya personen, och i slutet vandrade Rutger iväg på järnvägsrälsen med sin hund, trots våra försök att få honom att stanna.
Anatman med
Cissi,
Recca, Genesis,
Kim Nolemo och Lukas var också bra. En gammal konspiration bråkade, blev sams och återförenades för att döda sin gamla medkonspiratör, guden Dwi.
Fredagen började med ett pass Lasers & Feelings med Jens, Emil, Genesis och två oforumiter. Kapten Darcy och vår besättning hade begått krigsbrott för Konsortiets räkning, vilket ledde till problem när vi kom tillbaka till samma system i jakt på rymdpiratdrottningen Cassandra. Vi lyckades skjuta ner hennes skepp men måste fly från vårt eget skepp som invaderats av Something Else, varpå halva besättningen blev kvar i systemet och fick sina välförtjänta straff.
Lovecraftesque så. Lite luddigt vilka vi var men sex personer är lite tufft. Efter ett tag blev vi fem och spelade ut en historia om en forskare som blev fångad bland de dockor vars historia hon forskade på.
Vi avrundade fredagen med Follow, som Lukas berättat om. Vi drev en advokatfirma och försakade våra principer för att vinna det stora fallet mot den andra firman Andersson, Anderzon And Their Son. Tror vi enades om att det var det bästa spelpasset på länge.
Lördagen inleddes med Gudasaga med
Vicotnik ,
Viktor och far och son oforumiter, där vi hittade Iduns äpplen och räddade Valhall.
Fler barn kom, och jag,
Möller och en liten oforumit spelade Supergänget med Lukas som SL. Black Wolf, Piller Thriller och Mister Kompass fick smita ifrån Indierummet för att stoppa Asamannen och hans vikingagäng från att ro ett vikingaskepp över åkrarna till E4 för att kidnappa trälar. Till slut besegrade vi vikingarna, och skeppskaptenen fick följa med tillbaka till Indierummet och spela rollspel med oss.
Sen försökte jag spela Gudasaga med Genesis och Viktor med
ceruleanfive som SL, men tidig uppgång på torsdagen och för kort sömn i två nätter efter det tog ut sin rätt och jag fick gå och ladda kroppen när jag insåg att jag satt och sov medan ceruleanfive beskrev hur Tor rev ner en skog i sitt raseri över att det fluffiga fåret han skulle ge sin dotter hade försvunnit. Ber om ursäkt för det, det var ju verkligen inte så att någon inblandad var tråkig. Jag hörde att fåret kom till rätta iallafall.
Någorlunda återställd hakade jag på Anatman med Genesis, Kim, Lukas och två oforumiter. (Bekant till Kim och bekantens bekant?) En polisstat hade monopol på sinnesförändringsteknologin, frihetskämpen/terroristledaren Perdita Catal?n försökte omprogrammera YouTubeartisten Sol de Haven för att bli populär och sprida ordet åt henne, men det visade sig att hon redan var omprogrammerad med samma kod, förmodligen av staten. Saker blev mer invecklade och till slut visade sig allt vara ett experiment för att ge tillbaka känslor till omprogrammerade människor.
Lärdom inför nästa konvent:
* Gå och lägg dig på nätterna människa.
* Ska jag ha med egna spel får jag pitcha dem på folk. Nu blev Dream Askew 2, The Quiet Year och diverse Lasers & Feelings-hack spelade ändå, men jag har fortfarande ospelade spel.