Nekromanti Konvertering ?

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
En liten undran !
Nu när det har släppt en 3:e utgåva av SW, så undrar jag en sak. Går det att konvertera även denna utgåbvva till 1:a upplagan ?
Om det är nån som har nån idé om detta så kan ni väll berätta om hur ni gjorde.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Nu när det har släppt en 3:e utgåva av SW, så undrar jag en sak. Går det att konvertera även denna utgåbvva till 1:a upplagan ?"

Ja, det går. Riktlinjer för hur man gör står längst bak i tredje utgåvans regelbok. Den är inte särskilt komplett, och man får problem med vissa färdigheter. Command blir en specialförmåga för klassen Noble, samtliga stridsfärdigheter bakas ihop till Attack Bonus som används som riktlinje för vilken level man har, och blir dessutom särskilda feats) och kraftförmågor (en del blir nivålösa Feats, medan andra blir färdigheter. Resultatet blir att olika rollpersoner kommer att variera hejdlöst efter konverteringen. Min nuvarande rollperson i Star Wars har jag testkonverterat ett antal gånger. Första gången blev hon totalt level 9 (multiklassad Noble/Jedi Guardian level 5/4) och hon är nu på level 14 (multiklassad Noble/Jedi Guardian level 8/6). Detta ska jämföras med en kompis rollperson, som blev level 7 Scoundrel första gången och level 18 Scoundrel andra gången.

Utöver dessa problem krävs en hel del styrning från spelledaren. Det är ingenting som spelaren bör göra själv.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Nu lät det ju iofs snarare som om Johan ville konvertera SW/WOTC till SW1/WEG, vilket ju kan vara lite knepigare. Å andra sidan så kan man nog med lite god vilja vända på reglerna i slutet av SW/WOTC, även om de då torde bli än mindre exakta.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Tackar !!

Ok, tackar för hjälpen !!
Ska ta tag i det här & se vad man kan göra åt saken. Har du testat de här riktlinjerna hur det fungerar ? Det skulle vara kul att höra hur de här fungerar.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Japp !

Det var det jag menade !

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,496
Location
Helsingborg
Själv har jag en konverterade...

som är gjord utav WEG. Den konverterar D20 --> D6.
Hittade den i en bok som jag köpte på LinCon för 10:- med lite junkprylar.

/[color:green]Han</font color=green> som inte tyckte den såg riktigt riktig ut
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ok

Ok, det låter ju bra !
En liten fårga, skulle du kunna maila över det du tycker är bra ?!?

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,496
Location
Helsingborg
Re: Ok

Visst, kan scanna in sidorna och skicka över de som .pdf-filer. Eg. är det 4 sidor men 2 sidor listar bara upp vapenskador och färdigheter till "The world of Aden" och vilka grundegenskaper och färdigheter man ska ersätta de med om man vill använda D6-systemet. Det är nog inte intressant.

/[color:green]Han</font color=green> som kanske kommer att glömma bort det. Påminn honom om det har tagit ett tag
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
TACKAR !!!!! (NT)

/images/icons/smile.gif

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 
Top