Nekromanti J.V. Jones

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Var nere på Åkerbloms (Bokia) idag och hittade två delar i en ganska ny fantasyserie skriven av J.V. Jones. Hade ingen aning om vem det var men böckerb´na verkade intressant så jag gick in på Orbits hemsida och hittade bara det:Här... Står inte särskillt mycket precis. Men nu undrar jag, har någon läst något av henne och vad tyckte ni? Den serie jag tittade på heter "The Sword of Shadows" och verkade rätt intressant. Hennes tidigare serie heter "The Book of Words ". Någon som läst någon av dom? Märkte dock att alla böcker har på sin framsida samma kommentar av Robert Jordan nämligen: "Wonderful"... Så man vet inte vilken bok (eller ens serie) han sagt det om, lite trist.

Okej, om någon vill avfråda mig från att köpa dem får denna någon gärna göra det... Känns lite jobbigt dock att börja på en ny lång serie. De får väl vänta tills jag har läsa färdigt både WoT och A Song of Ice and Fire... Vilket kan ta sin tid.

/Balderk, undrar
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,519
Location
Stockholm
"The Book of Words" är riktigt bra, speciellt karaktärsskildringarna. Den nya serien är inte riktigt lika bra, men ändå klart läsvärd.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
okej! Schysst! Då får jag ta och införskaffa Book of Words då... Synd att den inte fanns i bokhandeln, går ju iofs att beställa ifrån SF-bokhandeln antar jag... Ska jag nog ta och göra när jag får pengar... Hur många böcker är den på? Och den är avslutad va?

Vad är det som är sämre i andra serien? karaktärssilldringarna? I en av resentionerna på omslaget fick den beröm för dem iofs... Men det kan ju vara det ändå...

Någon fler som har synpunkter? Någon som har en annan uppfattning än Dilandau?

/Balderk
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,519
Location
Stockholm
Book of Words är en trilogi, och ja, den är avslutad!

Jag anser att figurerna i den andra serien ( vad de nu heter ) är långt ifrån lika intressanta som de i Book of Words och på något sätt käns berättelsen inte lika fängslande.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Book of Words är en trilogi, och ja, den är avslutad!

Härligt! Blir skönt och omväxlande att läsa något man faktiskt vet tar slut! :gremsmile:

Jag anser att figurerna i den andra serien ( vad de nu heter ) är långt ifrån lika intressanta som de i Book of Words och på något sätt käns berättelsen inte lika fängslande.

Okej... Det blir ju så ibland. Får helt enkelt satsa på Book of Words.

/Balderk
 
Top