Min gamla mobil, en Samsung Galaxy A51, börjar signalera att den snart är slut och jag behöver skaffa en ersättare. Traditionellt har jag köpt olika Android-mobiler och det fortsätter jag gärna med. Jag är dock inte särskilt påläst eller intresserad av att grotta ner mig i sådana här saker så ni får gärna hjälpa mig.
Jag är ute efter en telefon som är:
- Tålig och okomplicerad
- Har ett okej batteri som inte är slut efter en dags normal användning
- Har en okej, men inte fantastisk kamera
- Använder Android eller något som är så pass likt att alla mina Googlebaserade grejer funkar med den
- Kostar kring 5000 kronor
- Jag har ett litet microSD-kort som jag gärna installerar i en ny telefon, men dylika kortläsare verkar inte så vanliga längre och det är nog ingen dealbreaker om den skulle saknas
Jag har mest erfarenhet av ganska billiga Samsung-telefoner, men när jag söker efter olika tester och jämförelser dyker det upp märken som OnePlus, Xiaomi och Nothing, som jag har absolut noll koll på.
Jag är ute efter en telefon som är:
- Tålig och okomplicerad
- Har ett okej batteri som inte är slut efter en dags normal användning
- Har en okej, men inte fantastisk kamera
- Använder Android eller något som är så pass likt att alla mina Googlebaserade grejer funkar med den
- Kostar kring 5000 kronor
- Jag har ett litet microSD-kort som jag gärna installerar i en ny telefon, men dylika kortläsare verkar inte så vanliga längre och det är nog ingen dealbreaker om den skulle saknas
Jag har mest erfarenhet av ganska billiga Samsung-telefoner, men när jag söker efter olika tester och jämförelser dyker det upp märken som OnePlus, Xiaomi och Nothing, som jag har absolut noll koll på.