Nekromanti Hej, har en liten undran...

scaledun

Veteran
Joined
7 Dec 2001
Messages
3
Hej!

Jag är ny på forumet här, och håller på med ett litet projekt... Finns det någon som kan vägleda mig till lite fantasybilder som är "open source" så att säga? Vissa har ju rekommenderat elfwood men jag vill gärna ha något som man kan spara ner och kanske använda i trycksaker utan att någon blir förbenad...

Jag behöver främst en bild på en reptilman (sådana som finns i DoD) samt ett par sorters alver (en mera människoliknande och en klassisk högalv - blek, spenslig, ni vet).

scaledun
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Det kan vara svårt att hitta bra bilder som är helt gratis, särskilt om man behöver specifika motiv. Varför inte fråga någon trevlig konstnär om du får använda hans/hennes bilder?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Öh... Elfwood? :)

Tja, det är väl bara att maila och fråga dom på elfwood. Borde gå bra, dom flesta är ju ideella konstnärer. Annars kanske du kan kolla om det är någon på forumet som längtar efter målaruppgifter?
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Jag vet inte ifall man bör fråga det här men, du kan inte rita själv eller be någon kompis att rita åt dig?
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Re: Öh... Elfwood? :)

Det här med Elfwood börjar bli ett standardsvar på frågor om bilder. Borde kanske läggas till i faq:en... /images/icons/wink.gif

Rör inte filen ifall ni inte vill skratta ihjäl er...
 

scaledun

Veteran
Joined
7 Dec 2001
Messages
3
Om jag kunde rita, skulle jag be nån annan göra det åt mig? ;)

Jag har iochförsig en kompis som tecknar, men hon har gjort mig såpass många tjänster redan så jag vill inte gärna be henne, hon har inte hur mycket tid som helst...

scaledun
 
Top