Nekromanti Forgotten Realms

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Är det nån som vet hur man kan få tag på boken Forgotten Realms till Dungeons and Dragons 3rd på billigaste sätt???

Snälla Svara!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Yassilus
 

Rev

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
326
Location
Göteborg
Svar: Man väntar. Den nya versionen av Forgotten Realms kommer som sagt i juni. Om du är extremt desperat så säljer Tradition i GBG gamla Forgotten Realms-boxar för 150 kr. Ganska prisvärt, eftersom du får med kartor, hexmaps och diverse symboler och runor med i lådan.

/R
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Tack för hjälpen alla snälla själar i vårt avlånga land.
Nu klarar mitt hjärta att fortsätta slå. Halleleluja (från NileCity)

Yassilus
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Tack för hjälpen alla snälla själar i vårt avlånga land.
Nu klarar mitt hjärta att fortsätta slå. Halleleluja (från NileCity).<p><hr></blockquote><p>Som Sereg sa tidigare. Forgotten Realms för 3E kommer ut i juni. Det finns däremot en fil att hämta som ger lite hjälp hur du ska skapa karaktärer och sånt. Tyvärr kommer jag inte ihåg vart den låg, men leta på Wotcs hemsida.

/Honken!
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Filen i fråga hittas på sidan <A HREF="http://www.wizards.com/rpga/lc/conversion.asp" target="_new">http://www.wizards.com/rpga/lc/conversion.asp</A>. Dock är det inte så där tokmycket nytta med den om man inte har 2nd ed-upplagan av Forgotten Realms, eftersom den bara har en del av specialreglerna (eller snarare specialparametrarna - FR använder samma regler som i PHB, men det finns en massa fler feats, prestige classes, domains, raser, gudar o s v) som hör till.

Apropå att köpa FR på billigaste möjliga ställe... lycka till. Riktpriset på hardbacken som kommer i juni är $40, vilket borde hamna på 400-500 kr här (om dollarn håller ungefär samma kurs, d v s). Å andra sidan är det rejält med information man får - 320 sidor, med mindre stil än i PHB.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 
Top