Nekromanti Filmklubben 4 disskussion

Jotta

Veteran
Hej, min storebror Gabriel/mask har varit tvungen att ta en paos eftersom lite saker i privat livet, så han bad mej kopiera det gamla meddelandet och säga att Power Puff Girls hade vunnit(de är jättekul tycker jag) och skriva dem istället där andra filmer nämns. Han sa att han inte visste när han kunde komma tillbaka men han trodde det var snart. Och han trodde han skulle komma tillbaka snart. Men om han inte gjorde det fick någon annan fixa med filmklubben när det behövdes. Och då skulle man skicka ett medelande till honom så han visste. Han kommer se på sin email sa han och han vill veta om någon annan kan sköta det sen. HÄr är det jag kopierade.

Vinnaren
Detta varvs vinnare är filmen Power Puff Girls,
Och nu; ordningsreglerna:

* För att undvika att filmen förstörs för någon som inte sett den sätts en spoilervarning på hela tråden. Alltså får man diskutera vad man vill angående filmen i denna tråd, specifika händelser, platser, namn och allt, om man läser det utan att ha sett filmen gör man alltså det på eget ansvar.
* De som vill vara extra solidariska kan dock sätta en [Spoiler-Power Puff Girls]-tagg(kanske [Spoiler ] är lämpligare i det här fallet) i början av ämnestråden, för dem som inte förstått vad det här är för tråd.
* Denna tråd är avsedd för den film som vann i omröstningen(Power Puff Pinglorna), men givetvis får hänvisningar till andra filmer som är relevanta i sammanhanget, men om man går in på detaljer bör en spoilervarning utfärdas.
* Håll era OT-inlägg på en acceptabel nivå. Förvisso är det svårt att kontrollera i en dylik tråd, men försök hålla er till ämnet, någorlunda.
* Diskussionen är inte tidsbegränsad, utan kan fortsätta långt in under nästa nominering om så är fallet. Känn alltså ingen press på er att ni måste börja prata om filmen idag, men att skjuta upp det tills ni bestämmer er för att slänga ut julgranen är kanske ingen höjdare... ni vill ju att någon läser vad ni skriver, eller hur?

Hej då.

Ymir

Liten kantbaron
Re: Klarspråk

Förlåt mig, jag kommer att låta fruktansvärt överlägsen, sur och gnällig (det är jag kanske), men jag måste säga det här.

Allvarligt talat...är det någon som fortfarande tar filmklubben på allvar? Mitt förslag är att utse en eller flera enväldiga domare för vilka förslag som accepteras i omröstningen (jag ställer gärna upp) eller att klubben skrotas medan tid är. Så kallade 'humor'inlägg som tas på för stort allvar har satt den på kollisionskurs med sig själv för länge sedan.

- Ymir, a man's gotta do what a man's gotta do

chrull

Stockholm Kartell

Eller bara en skärpning. Ja, filmen kan vara kul att se. Jättegullig. Men jag har svårt att se hur en vettig diskussion kan komma ut ur det här.

Men visst. så svårt har jag inte, men för de ämnen jag kan se så skulle man kunna se mycket bättre filmer...

chrull

Troberg

Sinister eater

Jag håller med. Även om jag till viss del bär ansvaret eftersom jag började med ett förslag på skämt förra gången (även om jag trodde alla skulle fatta att det var ett skämt, vilket tydligen 7 personer inte gjorde...), så tycker jag att man kan tänka på att en film ska gå att diskutera också, det räcker inte att den är kul. Detta gäller både när man nominerar och när man röstar.

Däremot så vill jag inte sträcka mig så långt som att säga att det diskvalifierar konceptet. Vi får helt enkelt hitta bättre kandidater nästa gång.

Netfeed

Swashbuckler

okej, jag tycker först och främst att det är skit kul att en film som jag trodde ingen skulle rösta på, samt att det var min film :gremsmile: , som vann, den lades upp som ett halv makabert försök till att vara något mellanting mellan rolig och seriös då jag faktiskt tycker att den är lite små kul

men jag håller med det går inte att disskutera den(det går men det är nog lite besvärligt), men som sagt jag trodde inte att den skulle vinna för fem öre

sedan så kan det ju faktiskt komma en bra dissukussion ut ur detta då man kan komma överens om vilka filmer som får nomineras och vilka filmer som inte får det.

//netfeed, som ändå är lite stolt

Troberg

Sinister eater

sedan så kan det ju faktiskt komma en bra dissukussion ut ur detta då man kan komma överens om vilka filmer som får nomineras och vilka filmer som inte får det
Jag tycker inte att man ska styra, det räcker nog att uppmana till omdöme.

netfeed, som ändå är lite stolt
Det var inte ditt fel, det var de som röstade på den.

Foggmock

Myrmidon

(även om jag trodde alla skulle fatta att det var ett skämt, vilket tydligen 7 personer inte gjorde...)

Jag röstade på den för att det var en schysst drift med alla seriösa filmnissar oavsett vad dina intentioner var, och jag tror faktiskt att fler än jag som röstade på den gjorde det för att ... jävlas och bryta konventioner.

Troberg

Sinister eater

Jag röstade på den för att det var en schysst drift med alla seriösa filmnissar oavsett vad dina intentioner var, och jag tror faktiskt att fler än jag som röstade på den gjorde det för att ... jävlas och bryta konventioner.
Säg som det är, du är en snuskhummer. :gremshocked:

Nåja, du missade chansen, jag kommer inte att nominera den igen.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag ville minsann ha en bokklubb! :)

"Allvarligt talat...är det någon som fortfarande tar filmklubben på allvar? Mitt förslag är att utse en eller flera enväldiga domare för vilka förslag som accepteras i omröstningen (jag ställer gärna upp) eller att klubben skrotas medan tid är. Så kallade 'humor'inlägg som tas på för stort allvar har satt den på kollisionskurs med sig själv för länge sedan. "

Så drastiska tycker jag inte att vi behöver vara. Jag tycker att Filmklubben ändå har fungerat bra över lag. Man kanske dock skulle betona att man främst ska nominera filmer med ett diskussionsvärde. Jag tänker i alla fall inte se Powerpuffpinglorna trots att den filmen vann. Jag fick nog att skruvade serier den korta stund som jag hade tillgång till Cartoon Network.

Troberg

Sinister eater
Nu räcker det

Jag tror meningen gått fram. Dags att lämna ämnet och låta tråden handla om filmen i stället för filmklubben.

Ta det som en utmaning! Nu har ni lite tid på er. Tänk ut kanonfilmer att nominera till nästa gång! Riktiga höjdare som man kan diskutera och analysera och pilla med i evighet! Filmer man aldrig glömmer!

Netfeed

Swashbuckler

Det var inte ditt fel, det var de som röstade på den.

jag är bara lite stolt över att jag lyckades med bedriften att fixa en etta placering...