Nekromanti Episk saga?

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Nu i somras skrev jag äventyret Pilgrimen från Detana och det blev väl sådär lyckat. Men till mitt förtret kom jag på en miljon idéer som skulle kunna duga som uppföljare eller föregångare, så att säga. Nu har jag litet ont om tid. Jag har satt första oktober som datum för att släppa nya äventyret Mordet på ett spöke, jag har satt 19 December som datum för äventyret Jakten efter Lugicorn och Statistkorten till Pilgrimen. När statist korten till jakten eller mordet kommer har jag ingen aning. Så vad jag behöver är faktiskt någon annan som skulle kunna skriva äventyr i denna episka (mord-[?])saga... Idéer? Förslag?

Okej, vem känner för att strypa mig nu då?
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
näe! men..

..det hade kanske varit kul att få se alla dina ideér som du förkastar, man kanske kan återanvända dem?

[varning!! tänk inte! låt neogames tänka åt er! varnling!!]
 

Ridijeck

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
358
Location
Örebro
En liten grammatisk kommentar...

...måste jag bara komma med. Vid något tillfälle i Pilgrimen använder du ordet skola felaktigt i ett citat. I den gammaldags svenska du använder dig av betecknar ändelsen -a en pluralform på ett verb. Det blir alltså du springer och ni springa, jag hoppar men vi hoppa, han skall göra så med de skola göra så. Ett uttryck som "du skola få en..." är helt uppåt väggarna.

Det finns antagligen folk på forumet som är bättre på gammaldags svenska än jag, men uppenbarligen ingen som är petigare...

Ridijeck
peitg
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Re: En liten grammatisk kommentar...

Nä, du kandiderar nog till platsen som den petigaste personen, men vi konkurrerar i samma bransch, du och jag. Jag är också fanatisk ordmärkare. Det är därför jag pysselsätter mig med att korrigera texter åt Codex. Tänk vad bra det kan vara att vara en petig ordmärkare ibland. *ler*

/Skuggvarg

PS. Min ordnoggrannhet går till och med ut över min talförmåga ibland, när jag då och då börjar rätta mig själv när jag pratar...snacka om problem. DS.

"Där ljus möter mörker, smyger en varg i skuggorna..."
 
Top