Nekromanti Entomophobia projekt

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,637
Location
Uppsala
Hmm. Jag tänkte skriva en lista pa de projekt Entomophobia för tillfället plitar pa. Mest för att se om det finns ens lite intresse för spelen i fraga men ocksa för att se om nagon vill hjälpa till med en liten del av det hela.

Projekten har, givetvis, varierad grad av "completion" som det sa fint heter pa engelska. Denna mäts av procentsatsen bredvid rubriken och försöke aterspegla hur färdigt vi anser spelet vara.


The Dark Spire, Gothic Mythological Roleplaying. 90%
Världen i detta medeltida spel präglas av gudarnas krig; den konflikt som hotar att slita världen i stycken om inte de kätterska tankarna, och framförallt alla drömmar, kan utplanas fran verkligheten.

Spelet är ett medeltida spel som tangerar pa bade skräck och fantasy, men med en värld som fullständigt präglas av det pagaende kriget mellan gudarna. För oavsett om det otränade ögat inte kan ens första de krafter som verkar sa är det ingen tvekan om att verkligheten, som vi känner den, snart rämnar samman.

Spelet är sa gott som färdigt, förutom kartor, ikoner och en del illustrationer samt korrekturläsning och speltest.

Spelet finns online pa <A HREF="http://www16.brinkster.com/darkspire">http://www16.brinkster.com/darkspire</A>. DAWN. 5%
Science fiction projekt som blandar friskt mellan post-apokalyptiska tankar, en övermäktig rymdvarelse som försöker utplana mänskligheten och en "high sci-fi" stämning.

Aret är 3990 och det mänskliga imperiet har kollapsat under de oövervinnerliga Spawn vars enda syfte verkar vara att krossa mänskligheten. I spillrorna av imperiet tvingas mänskligheten fly för sin överlevnad när alla de varelser som tidigare var förslavade nu rest sig för att hjälpa Spawn i deras jakt mot de forna slavdrivarna.

Till DAWN finns en hel den skrivet material, även om det inte är särskilt mycket som är färdigt. Mycket av det gar däremot ut pa att mänskligheten använde vald för att kolonisera rymden men att sedan Spawn dök upp och använde samma metod pa dem...


Aliens, "Busy little creatures". 6%
Bräd-/figurspel inspirerat av Aliens-filmen (dvs, den första uppföljaren till Alien). Grundtanken är att varje spelare spelar en Colonial Marine med lite speciella egenheter, som exempelvis "Coward" som gör att man förlorar moral om man är själv. Aliens styrs inte av en spelare utan av en tabell som följer vissa bestämda regler.

Pa detta sätt är det tänkt att stämningen ska vara huvudpunkten i spelet och för att fullgöra detta är dessutom rörelsefriheten stor. Däremot är projektet bara i planeringsstadiet.


The Core. 4%
Friformsäventyr i science-fiction miljö som utspelar sig pa en forskningsstation langt ut i rymden pa en obefolkad isplanet. Givetvis är det nagot som gar fel... vad är en annan sak.


?, 0%
Tankar har länge funnits angaende att göra ett dataspel av nagot slag och flera av de som hjälpt Entomophobia pa ett eller annat sätt är villiga att vara delaktiga. Nackdelen är att det egentligen inte finns nagra planer för tillfället - inte ens grundläggande planer.

De planer som tidigare fanns har kretsat kring bade roll- och äventyrsspel i bade fantasy och science fiction miljö, sa egentligen är inget omöjligt. Det handlar nog bara om att fa tummen ur...

Den som är intresserad av att hjälpa till kan fa se de fa smakprov som hittills renderats av vara försök med programmering och 3D-grafik.


...och en million andra projekt. 0-10%
Detta är givetvis inte allt. Det finns massor av mer, om nagon bryr sig. Särskilt inom omradet friformsäventyr finns det mängder av idéer som bara ligger och väntar pa att bli aterupplivade igen. Men sak samma - de som star nämnda ovan är de viktigaste.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Ska allting vara på engelska? Jag förstår ju varför (den engelsktalande publiken är ju nåååågot större än den svensktalande) men det avskräcker mig ändå något...

Åtminstone introduktionstexterna kan man väl få på svenska?

Annars har jag inga synpunkter, det verkar vara intressanta projekt, allihop.

(Utom aliensbrädspelet. Jag har försökt göra sådana i hela mitt liv och det har aldrig riktigt fungerat. Det finns förstås inget som säger att jag skulle vara überproffset på brädspel, så du får gärna försöka. Men jag är faktiskt mer intresserad av friformsexperimenten...)

/Rising
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
De flesta bilderna är på svenska i alla fall, även om pennorna och färgen de gjorts med är från japan respektive tyskland.

Har ni kommentarer om bilderna så tar jag tacksamt emot dem. Som Entomophobiac skriver så väntar han på ett gäng bilder och kartor. Kartan i en version ligger på forumet under TDS skisser ca 30-40 inlägg tillbaks. Sök på mitt namn så kan ni hitta det lätt.

Eftersom jag läst genom "hela" spelet kan jag berätta att det är lättfattelig engelskaså det är inget som bör stå i vägen för den som läst någon engelsk spelprodukt.

Daniel "Warduke" Schenström

SK LOKE 15 ÅR. LOKES LUNTA 10 ÅR.
 
Top