Nekromanti Ensam - eller inte...

Nemesis_UBBT

Warrior
Joined
17 Sep 2001
Messages
207
Location
Falköping
Hmmm... om några dagar ska jag på släktträff, ett tillfälle då jag och min kusin låser in oss och sätter oss med ett rollspel. Frågan är, ska vi ta med vår yngre kusin, 9 år (vi själva är 14, respektive 13), och spela, eller är han för liten? Kanske en dum fråga att ställa på ett almänt forum, men som ni sa: Ensam ger ingen stämning.
Ingen annan idé om hur man ska lösa det.
(Om inte annat kan han spela 9-årig grabb som följer med sin farsa på jobbet, eller nått)

- Nemesis & CO.
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Prova, varför inte? När vi började en gång i tiden så var ett par stycke inte mer än tio eller så...(nån gång i mitten av det glada åttiotalet)

"jag flyr aldrig, jag retirerar- retirera" Groo
 

Sadaigh

Swordsman
Joined
1 May 2001
Messages
537
Location
Kristianstad, Sverige
Har den 9: åriga snubben spelat innan, isåfall så bordde han ju kunna vara med. Men jag vet inte, hur är hans personlighet. Alltså är han tramsig, eller kanske rentutav smart!?! Men ta ni med honom, för 2 st som spelar rollspel är ju ALDRIG kul. För om då 1 ska vara SL också, så blir det lite tråkigt! Ta med honom, om ni vill det!
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Självklart ska ni ha honom med. Spela ett kalssiskt äventyr med mycket humor och strid, så kommer ni att ha det skitkul tillsammans. Man måste fostra de små till att bli duktiga rollspelare medans det ännu finns tid!

/Rising
 

Nemesis_UBBT

Warrior
Joined
17 Sep 2001
Messages
207
Location
Falköping
Jag upptäckte att hade råkat upprepa mig rätt grovt. Jag glömde nog att ta bort det första när jag omformulerade mig. Dom pinsammaste grejerna händer ofta på internet...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,510
Location
Helsingborg
Dra med honom

Vad för typ av rollspel hade ni tänkt att köra?
Själv skulle jag ta nåt som inte har nån större bakgrundshistoria typ DoD och köra ett dungeocrawling-äventyr.

/[color:green]Han</font color=green> som får nostalgikänslan i magen när [color:green]han</font color=green> tänker tillbaka på sina första äventyrsupplevelser
 
Top