Nekromanti Dubbel Sl

Kowalski

Veteran
Joined
3 Mar 2001
Messages
43
Location
Linköping
Är det någon som provat på att köra med dubbla Sl´s?
Jag och min bror har laborerat en hel del med det och funnit att en hel del jävligt häftiga möjligheter ges, ex att man då spelgruppen är delad, kan paralellköra dessa, ok givetvis behövs en del tricksande men det är det värt.
En annan möjlighet man får är att men helt plötsligt kan låta två Slp´s föra dialoger framför/med spelarna (tenderar ju att bli lite krystat då man spelar båda Slpna själv).
Om det är någon som funnit andra användningsområden, shoot!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jo, jag har varit med om att ha 2 SL. Funkade bra fakiskt.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Mutant

Warrior
Joined
3 Oct 2000
Messages
209
Det låter bra.. men vi brukar ha lite svårt att vräka ihop tillräckligt med personer efter som vissa kan då och andra kan då.

First i was blind, now i can see.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Visst, det är ju en av nackdelarna. Men när man väl får ihop det så tycker jag att det är otroligt roligt.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Har inte testat... men det finns ett äventyr i något sent Sinkadus-nummer för två SL... berör händelserna efter Nidländska reningen.

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
I death matchen det står om på Neotech forumet ska det visst vara 2 sl ifall det blir av...

Det borde gå att köra när det är personer som är på olika ställen...

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Jag har inte provat det själv, men brorsan gjorde det på SnöKon förra året, i Castle FalkenStein. Han sa att det var skitskoj.

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,918
Location
Nordnordost
Jo, det är riktigt kul. Den stora fördelen är som jag ser det att den ena spelledaren kan ta en eller ett par spelare separat och spela genom en avstickare utan att de andra behöver vänta.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
Aldrig testat. Vi har tänkt på det men det har aldrig varit tillräckligt med folk. Däremot har vi kört med 1 SL på 2 grupper (totalt mellan 11-13 pers).

/[color:green]Han</font color=green> som tyckte det funkade rätt bra
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Japp.
Det funkade förhållandevis bra... det var definitivt en förbättring över det tidigare (vi gick från att ha en sl och 8 spelare till att ha två sl och 7 spelare).

Vissa kommunikationsproblem förelåg och det var svårare att slänga in något oplanerat för att man tyckte att det passade (eftersom det gärna skulle clearas med den andra spelledaren).

Vi gjorde som så att vi delade upp ansvarsområdena rätt mycket... En SL hade huvudsakligen ansvar för regler och stridshantering medan den andra hanterade story m.m. När gruppen splittrades tog vi naturligtvis hand om varsin bit varvid storyspelledaren fick hantera litet strid och strids-spelledaren hantera litet story.

Om man klarar av att genomföra det så är det riktigt coolt, men det är inte alltid det lättaste :)
 

Gabriel_UBBT

Warrior
Joined
29 May 2000
Messages
282
Location
Stockholm
Vi körde en kampanj med 2 SL... En svartfolksgrupp med tre spelare och en människo grupp (nån alv).

125 bp gubbar i dod 91

Det var skitkul, vi letade efter samma artefakt och ibland så stötte vi på varandra och kunde bråka lite med varandra... :cool:

I slutet blev det världens röj och alla slog ihjäl varandra efter diverse stridigheter. En orch gjorde en skrevspark på en människa med spikskor!!!!

AJ!!

Sen fick en liten vätte tag på Det Stora Hornet som framkallar Harmageddon!!! Det var Tony som spelade den här gubben så självklart blåste han i det!

Gaaaaaaaah!


Hur som helst så var det skitkul!!!!

Gabriel - www.MithrilOrden.Com
 

Renfield

Swordsman
Joined
20 Feb 2001
Messages
567
Location
Linköping
Jag har medverkat i en rätt annorlunda grej. Vi var två SL, varav jag var den ena, och gjorde rollfigurer till äventyret ifråga själva, och lottade ut dem bland spelarna. Vi gjorde som så att vi hade två grupper, som aldrig mötte varandra eller så, och som spelade samma äventyr med identiska gubbar och efter avklarat äventyr sammanstrålade vi off-live och brainstormade, analyserade, snackade skit, osv. Detta med tanke på att vi spelade i en privat lokal, och den ena gruppen satt i köket och den andra i vardagsrummet...

Det var rätt kul, och om man är lite psykologiskt lagd av sig kan man göra det riktigt givande för både SL och RP...

"He who conquers the past, commands the future.
He ho commands the future, conquers the past."
 

Bela

Warrior
Joined
18 Oct 2000
Messages
307
Location
Stockholm
Körde ett äventyr i Chronopia med två SL som ledde två grupper som hade fått i uppdrag att döda varandra. Det var ricktigt roligt att spela, men det krävs att de båda SL är ordentligt samkörda och orienterar varandra om vad som har hänt gruppern då och då.
För övrigt så anser jag att SL ska skrivas med stora bokstäver så att det inte misstas för Snabbhetsindex (SI).

Bela
 

gollum

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
476
Location
Uppsala
Inte bara dubbla...

Har kört Mega Chicken med fem spelledare och en spelare. DET fungerade inte bra... :D

/Gollum - tyckte dock att det var givande

Dagen D närmar sig. AW4.01.
 
Top