Nekromanti DnD the movie

Kirim

Veteran
Joined
28 Dec 2000
Messages
43
Location
Gislaved
Är det någon som vet något om DnD-filmen, typ om den kommer ut i sverige och vad den handlar. Kanske det finns en bra recension?

Man behöver inte kunna alla regler,
bara följa dom.
 

Rev

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
326
Location
Göteborg
Allt jag hört om den från bekanta i det stora landet i väster är att den suger rejält. De flesta kalkonfilmer framstår tydligen som mästerverk i jämförelse...

-R
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Enligt SFs hemsida ska den ha premiär här i juni.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
jag har den som DivX ;-) - rip tror jag.. hade iaf.. den är ingen höjdare.. alltså.. den är bra och så.. men TOTALT sönderklippt.. eller så är manus så dåligt som det verkar..

Man har till och med vett att slänga in en Beholder.. snygg faktiskt..

De handlar om jakten på en stav som kan kontrollera någon färg av drakar (röda? svarta? guld?) för att en elak magiker har en liknande stav... sen ska drakarna slåss.. ungefär så... Den är VÄLDIGT amerikansk... och den är sönderklippt.. det är en dvärg utan repliker med.. en alv som.. tja.. jag vet inte..

är länge sen jag såg den dock..

hmm.. kanske 2 av 5 D'n i betyg..
och det blir ju iaf d&d :o)

chrull - hänger inte ihop idag.. förlåt..

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

EchoFive

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
153
Location
Stockholm
Medhåll. Killen som skrev manus/regisserade har tydligen tillbringat 10 år med att försöka göra den här filmen.

På de tio åren borde han åtminstone ha kunnat komma på en vettig handling, tycker man.

"The more stupid people think you are, the more surprised they'll be when you kill them."
 

EchoFive

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
153
Location
Stockholm
<strong>Man har till och med vett att slänga in en Beholder.. snygg faktiskt.. </strong>

...fast att en Beholder under inga som helst omständigheter skulle sänka sig så lågt som att vara vakthund åt en hög <em>människor</em> tänkte filmskaparna visst inte på. En Beholder ska ju vara enormt intelligent - och så lurar de väck den genom att kasta en sten? Duh?

"The more stupid people think you are, the more surprised they'll be when you kill them."
 

Draugin

Warrior
Joined
19 Feb 2001
Messages
262
Location
Gävle
Den är för "hollywoodiserad", getto-snack mm...

D&D innehåller dock en massa tuffa effekter, men det är överdriven fantasy med modernt snack...
Se sagan om ringen när den kommer istället...
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
jaja.. men den är MED :o)

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Re: Båda

<I>"Man kan ju se båda. Inte för att D&D verkar speciellt bra, men det är ju ändå D&D "</I>

Saken är den att det inte är D&D utan bara vanlig fantasy (dålig sådan). Filmen utspelar sig inte i någon av de världar som finns till D&D utan i en egen värld



Andreas | <A HREF="http://andreas.cx/alphaomega" target="_new">http://andreas.cx/alphaomega</A> | Ett elektroniskt fansin
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
<strong>"jaja.. men den är MED :o)"</strong>

Jojo. Det får filmen faktiskt bonuspoäng för. :)

Beholders är ett av mina favoritmonster, faktiskt. Om det är något monster som är "Typiskt D&D", så är det Beholders och Beholder-kin.

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?
 

gurra

Veteran
Joined
23 Apr 2001
Messages
2
har oxå sett den.... Har den liggandes på HD:n...

Jag tror att allt har att göra med att den däringa regissören inte regisserat nån sån här film förut... han är regisssör bara för att det är han som betalat nästan hela produktionen....

Allt krut har lagts på drakarna. Tyvärr...

Ett bättre slut skulle heller inte sitta fel..... den slutar rätt mysko om jag kommer ihåg rätt.... Känns som det fattas ett par minuter...

lägg pengarna på nått annat istället och se herkules och xena på TV3 istället.... Dom serierna påminner en hel del om den häringa rullen med den skillnaden att dom har bättre, manus, bättre regi, m.m.

/gurra
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Asså...

...visste inte alls om det.
Men trots att den säkert är dålig och att det inte är riktig D&D utan bara kass fantasy, så ska iaf jag se den. Förmodligen så blir det nog inte det sämsta jag sett, utan bara ännu en kass rulle.

Dessutom så kan jag börja yttra mig på riktig då... nu är det ju bara spekuleringar eftersom jag inte sett filmen.

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

gurra

Veteran
Joined
23 Apr 2001
Messages
2
Re: Asså...

Jag kan skicka den till dig, och alla andra som vill ha, via ICQ.

Saken är den, dock, att den består av två filer på c:a 500 meg styck... tar c:a 1,5 - 2 timmar med bredband....
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Det skrev inte jag

Det var inte jag (före detta Nerosuferoth och numera Ashley Riot) som skrev ovanstående inlägg. Jag har uppenbarligen varit lite slarvig med att logga ut på skolans datorer./images/icons/blush.gif Nu råkar det vara så att jag är väldigt förtjust i Beholders ändå, men om "jag" har skrivit något annat på Dungeons & Dragons-forumet så är det alltså inte jag. Om någon bryr sig.

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?
 
Top