Nekromanti CYBERPUNK!!!!!

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Neotech.

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,920
Location
Nordnordost
En kortare lista....

Finns en handfull..

NeoTech 1: mörk och dyster cyberpunk.. en del av bilderna i boken är riktigt fruktansvärda, men annars ett bra spel.

NeoTech 2: lite ljusare och med lite förändrade regler. Man spelar oftast väldigt rika rollpersoner, som ett resultat av rp-genereringssystemet.

NeoTech 1&2 har avancerade system för att göra rp som praktiskt taget ger detaljerade cyberpunkare automagiskt med tärningens hjälp.

CyberPunk 2020 Gammal klassiker, ligger välganska nära Gibson. Iaf den lite ljusare värld som finns i Idoru tex.

Bubble Gum Crisis RPG, baserat på en anime, använder fuzion-systemet så det är bara att skaffa Atomik - cyber om du vill göra cyborger. Annars så utspelar det sig i en inte allt för avlägsen framtid (2030 iirc) med gott om intelligenta robotar.

Nya Mutant, spel från Äventyrsspel, har slumpats bort på www.hobbyspel.com tidigare iaf, man bör skaffa Techno-boxen om man skall spela det, för där kommer mängder med bra bakgrundsmaterial. Är lite mysko framtid med mutanter och sådant, men är väl rätt trevligt egentligen.

Shadowrun, högst suspekt cyberpunkspel i en vriden framtid med alver och dvärgar förutom de vanliga ingredienserna i cyberpunk.

Om jag skall rekomendera något så blir det väl Cyberpunk 2020 eller NeoTech (om det skall vara ettan eller tvåan beror väl mest på om man står ut med de oslipade bilderna i ettan eller ej).
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Re: En kortare lista....

Neotech 2 är min personliga favorit på cyberpunk-sidan. Snabbt, kul, snygga bilder mm mm.

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,642
Location
Uppsala
Re: En kortare lista....

<I>"NeoTech 1&2 har avancerade system för att göra rp som praktiskt taget ger detaljerade cyberpunkare automagiskt med tärningens hjälp."</I>

Hmmm, är det verkligen sanning ? Alla karaktärer vi gjort har på något sätt antingen fått ett överflöd av kosing eller blivit omöjliga att spela. Karaktärer bör göras efter SLs specifikationer så de passar in i spelandet - inte efter en jättebok som bara är en härva av regler och tabeller: Det ödar bara en massa tid och skapar mängder med frustration.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: En kortare lista....

<I>CyberPunk 2020 Gammal klassiker, ligger välganska nära Gibson. Iaf den lite ljusare värld som finns i Idoru tex.</I>

Där kan man även nämna modulen Hardwired, som presenterar en alternativ spelvärld till samma system.

ICE:s spel Cyberspace är också värt att nämna i genren. Tidvis ganska tech-inriktat och fullt av inaktuella popkultur-hänvisningar (typ RP-arketypen 'fake rapper' som var en parodi på Vanilla Ice), men rätt trevlig läsning.

GDW gjorde också lite cyperpunkmoduler till sitt SF-spel 2300 AD, men de lider svårt av att de lutar sig mot ett grundspel som egentligen inte alls var gjorda för dem.

--
Åke
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,920
Location
Nordnordost
Re: En kortare lista....

Jo, medhålles, en del karaktärer blir lite "underliga" och pengar kan vara ett problem.. men det tyckte jag mest var i Neotech 2.
 

Mutant

Warrior
Joined
3 Oct 2000
Messages
209
håller med...

det var precis så när jag skapade min RP..var skitförbannad och tröttnat totalt på det aktuella spelet.

Det oslagbara Neogames syndromet!

First i was blind, now i can see.
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Okej, vart?

Tror jag satsar på Cyberpunk 2020. Men vart får man tag på det, Tradition eller Legend?

"en tärning i ditt öga"
 

Mutant

Warrior
Joined
3 Oct 2000
Messages
209
Re: Okej, vart?

Leta bara eller är du blind?

First i was blind, now i can see.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Okej, vart?

Jag tror han i första hand menade ifall spelet fortfarande ges ut (kan hittas i vanlig spelbutik) eller inte.

Själv är jag inte särskilt uppdaterad på R Talsorian Games' öden och äventyr på sistone, så det finns andra här som är mer lämpade att besvara det.

--
Åke
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Precis

Var snarast det jag tänkte på, jag har för mig nämligen att det inte längre finns i butikerna så jag tänkte om nån visste vart det fanns då, ni som vet kan väll vara snälla och informera...

"Beware of the Cöla Craver!"
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
Re: En kortare lista....

Någon som har räknat ut den totala chansen i N2 att man får spendera en yrkesperiod i fängelse. jag tror den är ganska hög.

_öRn
 
Top