Nekromanti Bytes: Dvärgband mot crap-rares

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,541
Location
Slätta
Om du gillar dvärgar så är detta något för dig! Jag kan erbjuda kärnan i ett dvärgband:
Battle Plate Marshal
Dwarf Ancestor
Dwarf samurai

Bara att fylla på med Gold dwarf fighters, Dwarf raiders och Hill dwarf warriors enligt tycke och smak.

Och vad vill jag ha? De där raregubbarna som du nästan blev sur när du öppnade!

Dromite Wilder
Xen’Drik Champion
Half-Fiend Ogre
Divine Crusader of Corellon
Djinn
Ghaele Eladrin
Phoelarch
Ghostly Consort
Champion of Yondalla
Valorous Prince
Ambush Drake
Mummy Lord
Boneclaw
Ravenous Vampire
Alusair Obarskyr
Exorcist of the Silver Flame
Achaierai
Ice Troll
Ogre Zombie
Fire Genasi Dervish
Lareth the Beautiful
osv.

De enda rares jag absolut inte vill ha är Spectre (har jag redan), Fiendish monsterous scorpion och Large Monstrous Spider. Annars går nästan vad som helst. Åjajustdet, ingen Barghest heller, Dimfrost...

Hör av dig så är dvärgarna på väg i ett välemballerat, vadderat postpaket per omgående (för de är inte värda att åka paket...). Stockholamre kan med fördel byta till sig crap rares för detta byte. :gremgrin:

//Moonglow
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
En dwarf samurai har jag redan, men vill du ha en phoelarch och en djinn, då, för ancestorn och krigstallrikmarshallen? De har jag dubletter av.

I övrigt på din önskelista skulle jag lätt kunna tänka mig att byta bort en dromite wilder och en ogre zombie.

Vad jag exempelvis skulle kunna tänka mig att byta bort vardera av dem mot (och nu nämner jag inga power-rares) är:

3 x sniglets. (jag går med på 2 x sniglets, till och med, förresten)
3 x dwarf phalanx soldier
Evermeet wizard
Graycloak ranger
Exorcist of the Silver Flame
Green Dragon
Hook Horror
Ice Troll
Valenar Commander
Large blue dragon
Vilken angelfire-rare som helst (utom Phoelarch, Djinni, Divine Crusader och Ogre Mage)
Vilken underdark-rare som helst (min ogre zombie kan jag till och med byta ut mot en roper)

Jag kan dessutom byta ut dem båda mot en otyugh. Om jag nu har föreslagit något helt dollarsjukt byte så är det inte menat som något lurendrejeri eller någon förolämpning, utan det är bara jag som har dålig koll. Ovanstående gubbar verkar lagom dåliga, iaf.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,541
Location
Slätta
Jag vill byta hela trojkan om det går. Dwarf samurai som singelbyte är det ingen som vill ha liksom och de båda andra är faktiskt värda en liten peng eller två... Du skulle faktiskt utan problem kunna spela 2x Dwarf sam i ditt dvärgband. :gremlaugh:

Du kan inte tänka dig Phoelarch, Djinn och Dromite wilder mot Dvärggänget? Jag kan kasta med en Swarm of spiders som extra motiverare (jag hatar spindlar).

Värt att veta inför framtiden är att drakar alltid är sjukt dyra. Till och med Large copper dragon ligger över tio dollares i pris. Inte för att jag på något sätt tog illa upp, bara värdefullt vetande.

Föresten, du är inte intresserad av en Large copper dragon? Du får den billigt. Inte Ogre zombie billigt, men kanske... Ambush drake eller Boneclaw-billigt (om de nu är billiga...).
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Värt att veta inför framtiden är att drakar alltid är sjukt dyra.
Ahh... Det borde jag ha anat. Det kanske betyder att jag kan bli av med min lilla vita drake någon gång (den suger verkligen).

Du kan inte tänka dig Phoelarch, Djinn och Dromite wilder mot Dvärggänget?
Yeah, sure. Behåll spindelsvärmen, du, om det är någon som lurar någon annan här så är det ju jag. Har du något du kan erbjuda för zombieogren så kan du få den också (typ spindelsvärmen + en troglodytbarbar/gold dwarf, om jag ska välja något litet (och sno spindelsvärmen från dig))
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,541
Location
Slätta
Yeah, sure. Behåll spindelsvärmen, du, om det är någon som lurar någon annan här så är det ju jag.
Näförfan, inte lurar. Jag byter till mig crap rares med öppna ögon om än lätt och konstant sinnesförvirring! :gremgrin: Allvarligt, jag insåg att jag inte tyckte det var kul att spela med dvärgisar och mitt bytande hade tunnat ut mitt lager av svårspelade/kul killar. Till och med min/Vulfs/Dimfrosts Aspect of Orcus försvann tillsammans med en Steel predator i ett byte mot en Rakahsha och lite pengar vilka i sin tur gav mig en Ancestor som jag inte ville ha. Jag behöver lite nya utmanande gubbar att bygga band med!

Spindelsvärmen får du gärna gratis. Jag har inte ett enda bra common extra faktiskt, de som jag inte behöver ger jag bort till en kompis som velar mellan att spela och inte. Behåll din zombie du. Men om du envisas så har jag för mig att du hade en Gargoyle...?

Iallafall, taget på Phoelarch, Djinn och Dromite wilder mot the dwarf pack. PM:a din adress så skickar jag gubbarna så fort jag hinner.
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Spinner vidare på DDM-bytarfasonerna

Jag har sammanställt mina minis i ett fult excel-ark. Jag är intresserad av allt som jag inte har kort och gott.

Vulf är intresserad av min andre-Balor och funderar på det hela för tillfället.

Moonglow: Spana noga kring Dark Naga-delen. Jag har nämligen TVÅ(!!!!) nu.

Ni ovan och ni andra: Kom med skamlösa bud! :gremgrin:
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,541
Location
Slätta
Re: Spinner vidare på DDM-bytarfasonerna

Moonglow: Spana noga kring Dark Naga-delen. Jag har nämligen TVÅ(!!!!) nu.
En vecka eller två för sent desvärre. Min svarta snok från staterna landade i förrgår. :gremcrazy:

Skall kolla på resten av din lista dock!
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Dubbel-Naga och uncommons

Aja, jag ska väl kunna roa mig med två stycken. Det kan nog funka. Saknar dock alla former av hitters i LE. Har ingen Chraal, ingen HH och ingen Duergar Champion. Nästan så att jag får lägga ner booster-köpandet och fixa några singlar.

Grellen är immune lightning har jag fått för mig, så Nagan kan köra lightning rakt genom vår älskade lilla flygande hjärna med tentakler och näbb :zeppelinare:

För de som inte orkar läsa hela excel-filen: (lite uncommons och 3 rares)
Jag har t.ex 2 dwarf caver, 2 dwarf seargant, 3 Lantern Bearer, 2 Nentyar Hunter, 2 Balor, 2 Grimlock, 2 HEBIs, 2 Catfolk Wilder, 2 Yuan-Ti Halfblood, 2 Voice of Battle, 2 Dire Bear, 2 Grim Necromancer, 2 Spiker Champions, 2 Village Priests, 2 Large Copper Dragons, 2 Blackscale Lizardfolk, 3 Direguard, 2 Fiendish Dire Wolverine, 2 warforged fighters...
Jag behöver bara en av dessa, inte 2 eller 3.

Idé: 2 Nentyar Hunters, 2 HEBIs och foder. Kanske kan bli något. Aja, fel forum.
 
Top