Nekromanti Bumbibjörnarna!

Dr. Acula

Veteran
Joined
19 Mar 2002
Messages
176
Nån som vet om det går att få tag på alla bumbibjörnar avsnitten någonstans? Finns det några avsnitt på dvd?
Fick serien något riktigt slut och om så var fallet hur slutade den?
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Bumbibjörnarna! *möjlig spoiler, men vem vet*

jag är inte säker men tog de sig inte över till någon annan kontinent där det fanns en massa andra björnar med?
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Re: Bumbibjörnarna! *möjlig spoiler, men vem vet*

Jag har för mig att de åkte tillbaka igen.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Bumbibjörnarna! *möjlig spoiler, men vem vet*

Jag har för mig att de åkte tillbaka igen.
Jag har för mig att de kom på att man kunde röka bladen till bumbibärsbuskarna, blev för politiskt inkorrekta för Disney och fick sparken.

Men jag kan ju ha fel.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Nog bäst att låta bli...

Jag bara spånade vidare på tråden om hur de reste och gjorde en traditionell road movie av det. Bumbiversionen av Easy rider: Bumbi rider (vilket iofs låter mer som en billig tysk porrfilm...).
 

Akutabi Gamma

Veteran
Joined
24 Jun 2002
Messages
157
Location
Metroplexet Dals-Rostock
Men...

Vad hände då med den där killen och prinsessan? Gifte de sig eller nåt? Bumbibjörnarna kan ju inte bara åkt ifrån dem!!!

Men förklaringen kan ju vara som inlägget om att de åkte tillbaka...

Jag har introlåten på fem olika språk.... :gremcool:
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Re: Bumbibjörnarna! *möjlig spoiler, men vem vet*

Jo, så var det nog. De hade alltid lite av mystiska bohemer till trädkramare över sig. Också hade de ju en trollkarl som körde värsta new age grejerna, så det var nog inte konstigt att de hittade en bättre använding av bumibärs buskarna.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Men...

det vet jag tyvärr inte jag har bara en känsla av att de var något av de sista avsnitten... tror jag...

har ett hemma på kasset, tror jag om den inte blivit överspelat, då ondingen och hans mini troll-eller-vad-de-nu-är är uppe och bråkar i ett berg med massa snö... mycket roligt avsnitt
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Såna serier slutar aldrig...

Det är emot alla regler att tecknade serier ska sluta. De är till för att de små barnen ska hjärntvättas i evinnerliga tider och sedan studsa runt och sjunga fåniga små sånger.

/Skuggvarg
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Såna serier slutar aldrig...

Det är emot alla regler att tecknade serier ska sluta. De är till för att de små barnen ska hjärntvättas i evinnerliga tider och sedan studsa runt och sjunga fåniga små sånger.
Kul att du är tillbaka, det började bli ansträngande att vara ensam om att skriva sarkastiska och misantropiska inlägg! :gremgrin:

Skönt att inte vara ensam om att inse att klarsynthet inte är för de mörkrädda.
 
Top