Nekromanti Blood Elf-grupper?

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
...för att de suger! ;)

Jag har inte spelat druid eller paladin, men de verkar bara vara hybrider såtillvida att man kan speca dem olika. Shamaner är förvisso också inriktningsbara, men de känns bredare även om man som jag exempelvis specat rätt hårt mot melee dps och byter roll kanske max en eller två gånger per instans, druiderna och paladinerna jag spelat med har aldrig bytt roll. Kanske bara är jag som tycker det är en bra och kul idé, dock... :gremlaugh:

Det som är tråkigt är dock att shamaner fortfarnade är den typ svagaste klassen, men än så länge är det värt det priset, förutom att man är helt värdelös i PvP om man inte är resto i ett 2v2-lag.
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Re: ...för att de suger! ;)

Måste ju bara svara på det där med att andra hybrider inte byter.

Jag har i alla raider jag spelat som druid varit restospecad och därmed framför allt varit healer MEN det är vid flertalet tillfällen som man trots den specen får ta på sig björnkläderna och hjälptanka, eller gå över i kattform och dps:a

Samma som att jag vet ett antal Paladiner som specat mer åt tanking men ändå var utmärkta på att hela när de behövde.

Shamaner har jag av naturlig anledning, så som att jag spelat aliance mest och de inte haft shamaner så länge, inte så mycket att spåna om, men jag är övertygad att även de som du beskriver Fogge är bättre på en roll utefter hur de är specade men är även de bra på flera roller.

Det jag tycker är skönast med druiden är just att jag kan välja hur jag vill spela och att man kan vara olika roller. Sedan att det i realiteten i raider och storgrupper är en typ av roll man har och att det är den man specar mot mest är ganska naturligt eftersom vi som hybrid inte är bäst på en specifik roll vilket gör att om man vill vara bra på den rollen man passar bäst som så specar man mot den så mycket man kan.
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Har du mycket spirit kommer du i princip aldrig vara utan mana när du solospelar.
Men det är jag iofs aldrig ändå när jag använder en wand för dps. Eller?

Hur som helst så är Adree min main nu. Going strong får man väl säga. Eller, har i alla fall passerat 12! :gremgrin:

 
Top