DoD Blankt DoD 2022 Rollformulär PDF - Letter och A4 hack

Maxorix

Veteran
Joined
30 Aug 2022
Messages
1
Note: Not official stuff! Just based on it

Rensade rent ett formulär från snabbstarten för de som vill testa att köra själv eller grunna på designen.

PDF - Blankt DoD Rollformulär - 220829 - Letter

A4 (Störde mig på att inte ha en a4 version så snabb trixade till en fungerande version genom att förlänga nedtill. Mer plats för vapen som plus om man gillar sådant(Yes, yes, man skall ha tre st aktiva, sätt ett kryss bredvid eller så).)

PDF - Blankt DoD Rollformulär - 220829 - A4 hack

DoD_Snabbstart_220829_rollformulär_Blankt_A4.jpg

Letter (orginal)
DoD_Snabbstart_220829_rollformulär_Blankt.jpg
 
Last edited:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,978
Location
Ludvika
Rätt mysigt formulär. Även om jag ständigt stör mig på när magi-pryttlar får ta upp plats på standardformuläret.

Spännande att tillståndet på karisma är "lortig". Betyder det att när man pressar tar man i så hårt att man gör i byxorna? Eller är det mer att den man försöker övertyga kommer kasta lera på en?
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
669
Location
Nibiru
Rätt mysigt formulär. Även om jag ständigt stör mig på när magi-pryttlar får ta upp plats på standardformuläret.

Spännande att tillståndet på karisma är "lortig". Betyder det att när man pressar tar man i så hårt att man gör i byxorna? Eller är det mer att den man försöker övertyga kommer kasta lera på en?
:) Man väljer fritt vilket Tillstånd man tar, så länge det passar i narrativet. Tillståndets effekt behöver alltså inte vara kopplat till händelsen som utlöser Tillståndet. Alltså - du blir inte lortig av att övertala.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,069
Location
Ereb Altor
Man får anta att det finns ett utpräglat renlighetsideal i Dimmiga dalen. Ingen lortfantasy med smuts under naglarna, lera i skägget och svettiga tunikor inte! :)

Tycker också lortig är lite märkligt. Visst, ska du på audiens hos kungen är Det väl lämpligt att tvaga sig något men djupt inne i Marsklandet känns det som deafult att vara lortig.

Svar till @vije kanske :)
 
Last edited:

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,819
Tycker ordningen på mynt borde vara Guldmynt,silver,koppar dvs tvärtom vad det är nu
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,978
Location
Ludvika
Tycker ordningen på mynt borde vara Guldmynt,silver,koppar dvs tvärtom vad det är nu
Wow, tycker du? Jag tycker det är perfekt som det är nu. Undrar varför, för din ordning känns på sätt och vis mycket mer logisk.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Wow, tycker du? Jag tycker det är perfekt som det är nu. Undrar varför, för din ordning känns på sätt och vis mycket mer logisk.
DEt var så på de gamla rollformulären så det sitter i nostalgisjälen. ;)
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,992
Jättesnyggt!!! Jag hade ju velat ha med utrymme för en porträttbild, men förstår varför man inte prioriterat detta 🙂👍
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,173
Jag tror det hade varit snyggt med en matchande blå färg på rutan för Kraftpoäng.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,618
Location
Rissne
Otroligt snyggt rollformulär. Jag håller tummarna för att det duker upp ett svartvitt – jag tror att även de här grafiska elementen skulle kunna göras jättesnygga i något slags stiliserad högkontrastversion och ett rollformulär med vit bakgrund är ju både snällare mot skrivare och lättare att skriva på (och läsa).

Men om jag minns rätt har Ligan ett helt OK track record när det gäller skrivarvänliga rollformulär, så jag väntar helt enkelt tålmodigt =)
 
Top