Nekromanti Billig anime på DVD

Mr Gadsby

Veteran
Joined
11 Oct 2000
Messages
84
Location
Stockholm
Ah, det var allt bra längesen man skrev nått på det här forumet. Har nog nått att göra med borttappade lösenord...

Tänkte i alla fall passa på att tipsa om att det finns synnerligen billig anime att tillgå på Megastore på PUB i Stockholm. Bland annat så fanns Gasaraki, Lain och Castle of Cagliastro för 199 spänn! Snubben som jag snackade med sa att det skulle komma in mer grejor de kommande veckorna.
Hmm... insåg just att jag låter som en reklamfilm, men det är det värt med tanke på SF-bokhandelns HUTLÖSA priser på exakt samma filmer.

Då var dagens goda gärning avklarad.
/G-man
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
eller så laddar man ned det och stödjer sin lokala piratkopierare ;P med en femtiolapp istället. det tycker jag låter som en bättre idè. orignalförpackningar är för personer som konsumerar och lever genom förpackningar.

köp pirat !
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Eller så gör man inte det och tipsar inte ens om det då det är straffbart att uppmana andra människor till brottsliga handlingar.

http://www.jit.se/lagbok/949105t.html
Tryckfrihetsförordning (1949:105) 7 Kap. 4§
10. uppvigling, varigenom någon uppmanar eller eljest söker förleda
till brottslig gärning, svikande av medborgerlig skyldighet eller
ohörsamhet mot myndighet eller åsidosättande av vad som åligger
krigsman i tjänsten;


/Seinet Wintermute - Sitter och lyssnar på Queen
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
jag antar att det inte är hela Lain för 199kr?

och då är det ändå billigare att beställa. Man ska bara hitta pengar till det i floden av redan vilande beställningar jag har :gremlaugh:

chrull
 

Mr Gadsby

Veteran
Joined
11 Oct 2000
Messages
84
Location
Stockholm
Nä, det var inte hela Lain. Men boxen fanns också, kommer tyvärr inte ihåg för hur mycket. Men snygg var den. :gremlaugh:

Vad gäller att beställa så tjänar man inte så värst mycket på det enligt min erfarenhet. 10-20 spänn på sin höjd om det är gratis frakt, och då riskerar man ändå att det fastnar i tullen. Anledningen till att jag tipsade om detta över huvudtaget var dock framförallt för att visa att det nu går att köpa anime i butik för ett schysst pris. Något som tidigare har varit helt omöjligt.

/G
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
men jag pratar om att köpa LAIN-serien komplett för $26, eller om det var $28. och då tjänar man på det hur mycket frakten än är på (nästan)

men jag tror inte det är något annat än stereoljud på den utgåvan, det gör inte mig något dock.

chrull discountanimedvd.com?
 

Mr Gadsby

Veteran
Joined
11 Oct 2000
Messages
84
Location
Stockholm
Nä, visst. Det går ju alltid att köpa dylika halvfabrikat (läs: pirattillverkade) för en billig penning. Men det jag snackar om är "the real stuff". Den Lainboxen som finns på Discount Anime DVD för $89.99 finns billigare på PUB.

/G
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
hm. kanske värt ett besök. eller har de till och med en hemsida?

edit: ja, men ingen shopp ännu
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
hehehehe =) okie då jag får väl skriva en disclaimer då och tipsa om det ändå ;P man kommer undan med rätt mycket med rätt disclaimer.
 
Top