Nekromanti bilder

jensm

Veteran
Joined
17 Nov 2001
Messages
6
tja! de e egentilgen inte tid för majj att tänka på detta efterson ja inte ens hat börjat skriva... men jag har börjat fundera på bilder =0) ja vill ha proffsiga bilder typ som i dod 6 ... men kan inte rita själv! vad tror du berting eller nån annan bra fantasy ritare tar för 50 bilder och utsida?

/jens
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"vad tror du berting eller nån annan bra fantasy ritare tar för 50 bilder och utsida?"

En specialbyggd omslagesbild för mindre än 10 000 är ett fynd. Slå till direkt!

Annars kan du räkna med omkring 600 kronor per timme (plus minus en del) för inlagebilderna. Om vi antar att det tar en timme per bild så går bilderna i inlagan på ca 30 000 kronor.
 

jensm

Veteran
Joined
17 Nov 2001
Messages
6
oooj!!!!!!! jäääävlaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
lite för mycke för min del =)
var kan man få tag på de billigaste då???
(bra gorda)
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"var kan man få tag på de billigaste då???
(bra gorda)"


Du kan alltid köpa licenser för en illustratörs gamla bilder. Det kostar kanske 5 000 för en omslagsillustration och kanske kring 100 kronor styck för inlagans bilder, om du inte råkar vara kompis med illustratören förstås.
 

jensm

Veteran
Joined
17 Nov 2001
Messages
6
hahaha!!! då får ja väl bli kompis med han då!!! det finns ingen här på detta forumet som vill bli min kompis då =)
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Det finns några här på forumet som ritar gratis och som är bra men 50 bilder är nog i värsta laget. Det är nog enklare om du skriver spelet först så att du kan ha beskrivningar att locka dem med, ska de arbeta gratis så vill de åtminstone göra något som är kul. Har du tid föreslår jag att du ger dig av till www.elfwood.com och kollar in deras gallerier, det är amatörer så kvaliten varierar från riktigt dåligt till otroligt bra, sen är det bara kontakta de du tycker är bra och tigga bilder (och inte stjäla).

Jag lägger då och då upp bilder på min hemsida, www.griffindesign.org, som vem som helst får använda om de bara skriver vem som gjort dem på sin site eller i sitt rollspel/fansin/whatever. Sen om du gillar dem eller inte det vet jag inte. Men det är iaf billigare än att hosta upp några tusen :gremsmile:
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
Jag kan gjärna försöka med att illustrera lite. Jag kanske inte är lika bra som Daniel S men jag är ganska bra. Jag kan nog lägga ner en del hårt arbete om du motiverar mig med pengar, Jag är billig. För smakprover kolla in min hemsida: http://on.to/valhalla.
 
Top