Nekromanti Baldurs Gate 2

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
hmm jag har visserligen inte spelat det... men det jag har sett av det.. och det är ganska mycket.. så är det inte linjärt när man kommer längre..

Visserligen är det fortfarande ett crpg och inget riktigt rpg... men det är bra för att vara ett crpg.. :o)

chrull
 
Joined
21 May 2000
Messages
60
Location
Nånstans i norrland
Egentligen svar på alla.

BG 2 är så linjärt som ett spel kan bli. På måmga ställen är enda utvägen att slåss, varför får man inte prata sig ur situationerna. Och BG 2 avskyr min burk då det inte vill ladda shadow thieves guild hall eller va det nu heter. och jag gillar inte det.

/Den glada Bävern, som inte gillar linjära spel
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
<I>hmm jag har visserligen inte spelat det... men det jag har sett av det.. och det är ganska mycket.. så är det inte linjärt när man kommer längre..[/i]

Mjo... det är möjligt... jag tröttnade i första dungonen och där var det mäkta linjärt.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,533
Location
Stockholm
Jag lirar (eller har i a f lirat BG2). Sanslöst mycket bättre än ettan (som sög) och förmodligen det bästa RPGet till PC. (Fast det kommer ju inte i närheten av de som finns till diverse konsoler). Det lider dock av samma jobbiga symtom som ettan: För många grottsystem. Det blir tråkigt, oavsett hur varierade de är.



- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Mjo... det är möjligt... jag tröttnade i första dungonen och där var det mäkta linjärt.

Ja, det kanske inte finns så många sätt att ta sig ut... /images/icons/wink.gif

Jag skulle råda dig att testa vidare då du bara testat någon ynka procent av spelet. Det är mindre linjärt än spel som t.ex. Final Fantasy och att man sedan har nästan lika stor valfrihet att skapa sin gubbe som i ett pappersrpg gör att man kan spela det på en rad olika sätt. Enligt mig är Baldur's Gate-serien den klart bästa crpgserien som existerar. (eller som jag spelat /images/icons/wink.gif)

C
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Kan faktiskt inte komma på ett enda spel som är värt att klassas som RPG till en konsol..

Det fanns ju en del till gamla C=64:an ... men det är ju ingen konsol...

chrull
 

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
fallout2!

fallout2 är, trots sin ålder det enda rollspelet som ens är värt att spela på en dator. jag hoppas att arcananum blir i samma klass....
 

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
fallout2!

fallout2 är, trots sin ålder det enda rollspelet som ens är värt att spela på en dator. jag hoppas att arcananum blir i samma klass....
 

Elrond

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
113
Location
Bollnäs
Re: fallout2!

"jag hoppas att arcananum blir i samma klass....</I>"

Vad är detta för spel som jämförs med Fallout2. Fallout är ju ett riktigt kanonspel. Ett minus är dock att det saknas multiplayer...

[color:green]//Elrond</font color=green>
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: fallout2!

Vad jag hört så är det ett spel i samma stil som fallpout2 skapat av fallout2 gänget. (inte alla men en del av dem)
Detta i en fantasy miljö, verkar underbart om man frågar mig...

Så det så!
 

Odd

Veteran
Joined
9 Aug 2000
Messages
73
Re: fallout 2?

Fallout 2 är visserligen extremt coolt (förutom det tragiska faktum att det inte finns för mac) men det går i stort sett ut på att stolpa runt i en jätterustning och meja ned monster. Jag menar, hur stor chans har man utan en Advaced Power Armour och ett maffigt automatvapen?? De datorrollspel som finns i dagens läge är ungefär lika djupa som Quake III.

/Odd
 
Top